ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

پيش‌بيني دسترسي آسان براي قطار سريع‌السير قم

28 دی 1395

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: اگر همت بلندي باشد حتماً آباداني شهر قم نيز محقق خواهد شد و براي اينكه شرايط شهر قم به حد ايده آل برسد نيازمند تلاش‌هاي بيشتري هستيم.(تاریخ انتشار 95/10/28)            

image

    به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهرنيوز، علي لاريجاني پيش از ظهر امروز در مراسم اتمام حفاري مكانيزه خط يك مترو شهر قم، با اشاره به جزئيات اجراي خط نخست مترو قم، اظهار كرد: شهرداري خوب است كه فراز و نشيب آغاز و روند اجراي اين پروژه را براي شهروندان بگويد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: با توجه به اينكه منابع در كشور محدود است و مشكلاتي در امور اجرايي داريم اين پروژه فراز و نشيب‌هاي فراواني داشت كه بالاخره به سرانجام رسيد.

لاريجاني با تاكيد بر جايگاه قم در نگاه مقام معظم رهبري، اظهار كرد: قم واقعاً بايد در تراز بين المللي تعريف شود و همه بخش‌هاي حكومت اين نگاه را داشته باشند و علاوه بر اينكه جمعيت زيادي در قم هست محل رجوع بوده و جايگاه عظيمي در كشور و جهان اسلام دارد و همه بايد دست به دست هم دهند و نظر رهبري در خصوص شهر قم را محقق كنند.

وي با اشاره به اجراي خط نخست مترو قم، از تلاش‌هاي شهردار و شوراي شهر براي تكميل اين پروژه تقدير كرد و افزود: در زمان خوب و معقولي اين پروژه انجام شد و نسبت به پروژه‌هاي عمومي كشور كه معمولاً طولاني مي‌شود اين پروژه در زمان خوبي سامان پيدا كرد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به حمايت‌هاي نمايندگان شهر قم براي تكميل اجراي پروژه مترو قم، گفت: قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء نيز در روند تكميل اين پروژه تلاش‌هاي ويژه‌اي داشت و با روحيه بسيجي كار را سامان دادند و با وجود مشكلات مالي همراهي خوبي داشتند و هم در پروژه آبرساني به قم خوب عمل كردند و هم در اين حفاري مترو انصافاً با تمام وجود قرارگاه وارد شد.

لاريجاني با اشاره به پيگيري‌هاي انجام شده براي اجراي خط دوم مترو، تصريح كرد: با آقاي نوبخت در اين خصوص صحبت‌هايي انجام شد و بالاخره قبول شد كه جزو پروژه‌هاي ملي باشد و تلاش خواهيم كرد كه در بودجه سال آينده هم اعتبارات خوبي نيز اختصاص پيدا كند.

وي اجراي خط دوم مترو را براي شهر قم لازم دانست و افزود: شهر قم محروميتي از قبل دارد و با توجه به افق بلندي كه رهبري مشخص كردند بايد بقيه بخش‌هاي كشور را در اين زمينه هماهنگ كرد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه يكي از پايه گذاران مترو در كشور آيت‌الله هاشمي رفسنجاني بود، تصريح كرد: در زمان جنگ ايشان پيگيري زيادي براي اجراي اين پروژه در كشور داشت و برخي مخالف اين امر بودند.

لاريجاني خاطرنشان كرد: آباداني شهرها به زيرساخت‌هاي اصلي بستگي دارد اما در مورد شهر قم نيازمند كمك بخش‌هاي متنوع هستيم؛ تعريف شهر قم نبايد مثل گذشته باشد، اين شهر هويت جديدي پيدا كرده و هم مديران دروني و هم بخش‌هاي كشوري بايد همراه و كمك باشند.

وي با اشاره به پروژه قطار سريع السير، اظهار كرد: ايستگاه قم بايد در جايي باشد كه شهروندان دسترسي راحتي به آن داشته باشند و مسئولان بايد به اين امر توجه ويژه‌اي داشته باشند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه دسترسي شهروندان به ايستگاه قطار بايد خيلي آُسان باشد، گفت: استانداري و شهرداري پيگير باشند تا زحمتي كه قمي‌ها براي قطار سريع‌السير كشيدند بالاخره سودي هم به اين شهر برساند.

لاريجاني با اشاره به چالش فرودگاه قم، گفت: فرودگاه براي شهري مذهبي ضروري است و بايد توجه خاصي به آن شود؛ استاندار تلاش دارد كه مشكلات اين پروژه هم رفع شود.

وي ضمن تقدير از رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور براي پيگيري بدهي‌هاي شهرداري قم، گفت: حق هم همين بود چون حجم بدهي‌هايي كه وجود داشت زياد بود و دست و پاي شهرداري را گرفته بود.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تكميل تمام پروژه‌هاي نيمه تمام شهر قم تا پايان سال، تصريح كرد: اين بسيار خبر خوبي است و انتظار هم از شهردار قم اين بود كه با همين انضباط كارها را سامان دهند تا بدهي‌ها نيز رفع شود.

لاريجاني با اشاره به بودجه ۲ هزار ميليارد سال آينده شهر قم، گفت: اگر همت بلندي باشد حتماً آباداني شهر قم نيز محقق خواهد شد و براي اينكه شرايط شهر قم به حد ايده آل برسد نيازمند تلاش‌هاي بيشتري هستيم.

وي با اشاره به پروژه بلوار پيامبر اعظم(ص)، گفت: در اين خصوص سفارش كافي به وزير راه و شهرسازي شده است تا كار شورا و شهرداري سامان پيدا كند و زمينه براي رفت و آمد بهتر شهروندان در اين بخش فراهم شود.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به روند تكميل خط نخست مترو قم، تصريح كرد: اين پيگيري‌ها براي دريافت فاينانس‌ها و خطوط اعتباري موجب مي‌شود شهر قم نيز از برنامه‌هاي كشور و اعتبارات مركزي بي نصيب نباشد.

تگ ها :
آخرین اخبار

تست و تحویل گیری موانع انتهایی خط یک مترو قم

معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.


آیت الله اعرافی: پیشرفت پروژه مترو قم نسبت به بازدید سال 1397 قابل توجه است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.


اتصال پردیسان به میدان 72 تن  توسط خط B متروی قم

دکترآقامیری: خط  Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.


افزایش ۵۰۰ درصدی مبلغ اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.


برآورد هزینه احداث هر کیلومتر خط 2 مترو قم

هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.


آماده سازی کلیّات پیوست فرهنگی پروژه های سازمان قطار شهری قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.


پله برقی های ایستگاه کشاورز در مسیر نصب و راه اندازی

تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.


برگزاری جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در آذر ماه

جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.


بهره برداری ایمن از مترو قم با تأمین سامانه سیگنالینگ

سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.


امکان سنجی مجدد خط B مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.