ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

فاز اول خط A مترو قم باید تا پایان سال آینده راه اندازی شود

04 بهمن 1396

شهردار قم گفت:فاز اول خط A مترو قم باید تا پایان سال آینده راه اندازی شود در غیر این صورت در شورای فنی کشور دچار مشکل می شویم.(تاریخ انتشار 1396/10/19)

image

به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهرنیوز،دکتر سقائیان‌نژاد در جلسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به محدودیت منابع مالی دولت برای حمایت از ساخت مترو اظهار کرد: در حال حاضر تنها دو منبع مالی فاینانس و اوراق مشارکت برای قطار شهری تحقق پذیر است.

وی با اشاره به اینکه در مجلس شورای اسلامی تصمیم‌گیری شده که در سال ۹۷ دولت با اوراق مشارکت در شهرها موافقت نکند، افزود: برای فاینانس هم راه بسیار طولانی در پیش داریم.

شهردار قم افزود: در پایان سال ۹۷ فاز اول قطار شهری باید راه‌اندازی شود و هیچ شک و شبهه‌ای نیست چرا که اگر این اتفاق نیفتد در شورای فنی دچار مشکل می‌شویم.

وی با اشاره به کاهش بودجه سازمان قطار شهری شهرداری قم در بودجه ۹۷ ابراز کرد: دولت بودجه ۲۶ میلیاردی برای سال آینده قطار شهری قم گذشته و بنابراین قطعاً کسری بودجه داریم.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه چندان موافق استفاده از اوراق مشارکت نیست افزود: با این حال تا زمانی که فاینانس به نتیجه برسد مجبوریم از اوراق مشارکت استفاده کنیم.

تگ ها :
آخرین اخبار

تست و تحویل گیری موانع انتهایی خط یک مترو قم

معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.


آیت الله اعرافی: پیشرفت پروژه مترو قم نسبت به بازدید سال 1397 قابل توجه است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.


اتصال پردیسان به میدان 72 تن  توسط خط B متروی قم

دکترآقامیری: خط  Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.


افزایش ۵۰۰ درصدی مبلغ اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.


برآورد هزینه احداث هر کیلومتر خط 2 مترو قم

هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.


آماده سازی کلیّات پیوست فرهنگی پروژه های سازمان قطار شهری قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.


پله برقی های ایستگاه کشاورز در مسیر نصب و راه اندازی

تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.


برگزاری جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در آذر ماه

جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.


بهره برداری ایمن از مترو قم با تأمین سامانه سیگنالینگ

سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.


امکان سنجی مجدد خط B مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.