ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

استفاده از ظرفیت‌های ارزی برای اجرای پروژه‌های عمرانی شهر منطقی نیست

20 خرداد 1397

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: ما از ظرفیت یوزانس می‌توانیم برای احداث پروژه‌های عمرانی نیز استفاده کنیم (تاریخ انتشار 1397/3/1)

image

به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری به نقل از شهرنیوز، علیرضا قاری قرآن در چهل و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر قم ، با اشاره به لایحه تفاهم‌نامه فی‌مابین شهرداری قم و شرکت نورینکو چین به منظور خرید تجهیزات و احداث پروژه‌های عمرانی شهر، اظهار کرد: این لایحه برای خرید سه رام قطار و بخشی از عملیات عمرانی پروژه است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: با این شرکت برای فاینانس خط دوم مترو در حال مذاکره هستیم و یکی از شرکت‌های پیشرو چین در زمینه خدمات مترویی است به همین خاطر تلاش کردیم در خط اول نیز بخشی از کار به آنها سپرده شود.

قاری قرآن افزود: در بحث فاینانس و اخذ اعتبارات مالی از شرکت‌های مختلف به صورت مذاکره‌ای اتفاق می‌افتد؛ چرا که بازپرداخت وام را باید متعهد شوند و انتخاب این شرکت به این خاطر بود که توانایی مالی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه با شرکت‌ روسی هم در این خصوص مذاکراتی شد که به نتیجه نرسید، تصریح کرد: قرارداد هیچ چیز پنهانی ندارد و مسائل حقوقی آن توسط مجموعه اداره کل حقوقی شهرداری به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با تاکید بر اینکه مشخصات فنی پروژه نیز مطابق اسناد فنی خط اول مترو است، بیان کرد: فاینانس باید حتما از طریق بانک مرکزی اتفاق بیفتد و چرخه‌ای بین بانکی در بین دو کشور است اما در یوزانس بانک مرکزی‌ها حذف شده و بانک‌ عامل پذیرنده اسناد در داخل کشور و کشور طرف قرارداد جزو پروژه قرار می‌گیرند.

قاری قرآن اذعان کرد: ما از این ظرفیت می‌توانیم برای احداث پروژه‌های عمرانی نیز استفاده کنیم ولی منطقی این است که از این محل تجهیزات ارزی که به صورت ریالی قابل تامین نیست را تامین کنیم.

تگ ها :
آخرین اخبار

تست و تحویل گیری موانع انتهایی خط یک مترو قم

معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.


آیت الله اعرافی: پیشرفت پروژه مترو قم نسبت به بازدید سال 1397 قابل توجه است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.


اتصال پردیسان به میدان 72 تن  توسط خط B متروی قم

دکترآقامیری: خط  Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.


افزایش ۵۰۰ درصدی مبلغ اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.


برآورد هزینه احداث هر کیلومتر خط 2 مترو قم

هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.


آماده سازی کلیّات پیوست فرهنگی پروژه های سازمان قطار شهری قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.


پله برقی های ایستگاه کشاورز در مسیر نصب و راه اندازی

تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.


برگزاری جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در آذر ماه

جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.


بهره برداری ایمن از مترو قم با تأمین سامانه سیگنالینگ

سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.


امکان سنجی مجدد خط B مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.