معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: ما از ظرفیت یوزانس میتوانیم برای احداث پروژههای عمرانی نیز استفاده کنیم (تاریخ انتشار 1397/3/1)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری به نقل از شهرنیوز، علیرضا قاری قرآن در چهل و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر قم ، با اشاره به لایحه تفاهمنامه فیمابین شهرداری قم و شرکت نورینکو چین به منظور خرید تجهیزات و احداث پروژههای عمرانی شهر، اظهار کرد: این لایحه برای خرید سه رام قطار و بخشی از عملیات عمرانی پروژه است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: با این شرکت برای فاینانس خط دوم مترو در حال مذاکره هستیم و یکی از شرکتهای پیشرو چین در زمینه خدمات مترویی است به همین خاطر تلاش کردیم در خط اول نیز بخشی از کار به آنها سپرده شود.
قاری قرآن افزود: در بحث فاینانس و اخذ اعتبارات مالی از شرکتهای مختلف به صورت مذاکرهای اتفاق میافتد؛ چرا که بازپرداخت وام را باید متعهد شوند و انتخاب این شرکت به این خاطر بود که توانایی مالی را داشته باشند.
وی با بیان اینکه با شرکت روسی هم در این خصوص مذاکراتی شد که به نتیجه نرسید، تصریح کرد: قرارداد هیچ چیز پنهانی ندارد و مسائل حقوقی آن توسط مجموعه اداره کل حقوقی شهرداری به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با تاکید بر اینکه مشخصات فنی پروژه نیز مطابق اسناد فنی خط اول مترو است، بیان کرد: فاینانس باید حتما از طریق بانک مرکزی اتفاق بیفتد و چرخهای بین بانکی در بین دو کشور است اما در یوزانس بانک مرکزیها حذف شده و بانک عامل پذیرنده اسناد در داخل کشور و کشور طرف قرارداد جزو پروژه قرار میگیرند.
قاری قرآن اذعان کرد: ما از این ظرفیت میتوانیم برای احداث پروژههای عمرانی نیز استفاده کنیم ولی منطقی این است که از این محل تجهیزات ارزی که به صورت ریالی قابل تامین نیست را تامین کنیم.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.