به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم پست 63/20 کیلو ولت نواب با پیشرفت 95%، نصب کلیه ترانس ها، تابلوها، پست GIS و کابل کشی تا چند روز دیگر آماده تست می باشد. (تاریخ انتشار 1394/10/27)
پست برق20/63 کیلو ولت نواب بدلیل قرار گرفتن در محدوده شهری و کمبود فضا از نوع GIS انتخاب و تجهیزات آن تأمین و نصب گردیده است. این پست در مساحتی بالغ بر 4000 متر مربع در خیابان نواب، در مجاورت پروژه منوریل جهت تأمین برق مورد نیاز قطار و برق ایستگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد.
این پست از طریق کابل کشی به طول 7 کیلومتر برق 63 کیلو ولت را از پست بالادست گرفته و بعد از تبدیل به20 کیلو ولت وارد پروژه می نماید.
منبع: روابط عمومی سازمان قطار شهری
دی ماه 1394
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.