معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم گفت:مونوريل قم تا اواسط نيمه دوم سال آينده مسافرگيري را آغاز خواهد كرد.
دكتر عليرضا قاريقرآن در ديدار شهردار قم با آيت الله سعيدي توليت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و امام جمعه قم گفت: شاخصههاي توسعه كلانشهر قم به دليل وجود حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمكران با ساير شهرها تفاوت دارد.
وي افزود: بحث توسعه شهر قم روند رو به رشدي دارد و پروژههايي كه به دليل مشكلات مالي متوقف شده بودند نيز فعال شده اند.
معاون شهردار قم گفت: آنچه شهرها را دچار مشكل ميكند توقف پروژههاي عمراني است به همين دليل شهرداري قم تلاش كرد كه با جذب اعتبارات لازم اين پروژهها را فعال كند و به بهرهبرداري برساند.
وي با اشاره به روند اجرايي پروژه مترو در قم گفت: متروي قم با پشتيباني اوراق مشاركت در بازه زماني دو ساله به بهرهبرداري خواهد رسيد.
قاريقرآن مسئله احداث مونوريل را مورد توجه قرار داد و گفت: براي پيگيري روند احداث مونوريل جلسات سنگيني با شوراي اسلامي شهر برگزار شده كه برخي از اعضا با اين طرح كاملا مخالف بودند و برخيها نظرشان اين بود كه اين مونوريل تا پرديسان هم برود اما در نهايت محدوده كمتري براي آن در نظر گرفته شد و تا اواسط نيمه دوم سال آينده مسافرگيري را آغاز خواهيم كرد.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.
معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم: با استفاده از تجربه های شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینه ها، شاهد کاهش قابل توجه هزینه های اجرای تونل مکانیزه مترو قم بوده ایم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم وزارت کشور را متولی اصلی تأمین ناوگان موردنیاز مترو در کشور دانست و گفت: شهرداری قم بهمنظور تأمین ناوگان خط یک مترو قم تعامل همهجانبه و پیگیری مستمر از وزارت کشور را در دستور کار داشته و دارد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: دستگاه حفاری تونل مکانیزه (TBM) بر اساس مفاد قرارداد و نظر مشاور وقت در مالکیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بوده و شهرداری مبلغ 6/4 میلیون یورو بابت تملک آن را پرداخت ننموده است.
مدیرعامل و مدیران سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو بازدید نمودند.
به میزبانی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان وزرات کشور، مشکلات و موانع راه اندازی فاز نخست مترو قم و همچنین توسعه به سمت مسجد مقدس جمکران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مترو قم به عنوان یکی از نمادهای مهم فعالیت جهادی و انقلابی در شرایط تحریم کشور برای اثبات خودباوری و تکیه بر توان داخلی می باشد.
انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکانسنجی ادامه طرح منوریل قم