ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

امضاء تفاهم نامه فاینانس فاز دوم خط A مترو و فاز دوم منوریل قم با شرکت نورینکو

05 بهمن 1394

دو تفاهم نامه همکاری راجع به فاز دوم خط A مترو و فاز دوم منوریل قم به روشEPCF، بین سازمان قطار شهری به نمایندگی جناب آقای مهندس نیلیه و شرکت نورینکو چین به نمایندگی آقای وانگ یتائو، قائم مقام مدیر عامل شرکت نورینکو امضاء شد. 1394/11/01

image

به گزارش واحد روابط عمومی طی جلسه­ای که در محل سازمان قطار شهری قم با حضور نمایندگان آن سازمان و نمایندگان شرکت بین المللی نورینکو چین برگزار شد، دو تفاهم نامه همکاری فاینانس فاز دوم خط A مترو و فاز دوم منوریل قم، پس از ساعت ها بحث و بررسی به امضاء طرفین رسید.

 

 

در این جلسه مدیر عامل سازمان قطار شهری با تأکید بر تسریع روند ساخت پروژه های ریلی شهری قم، ابراز امیدواری کرد که بتوان از طریق فاینانس بخشی از هزینه های سنگین پروژه ها را تأمین نمود.

شرکت بین المللی نورینکو یکی از پیشگامان صنعت حمل و نقل ریلی، سیستم های حمل و نقل عمومی و انرژی های تجدید پذیر است که در چین و نیز سطح  بین الملل در حال فعالیت می باشد. این شرکت بیش از 25 سال در پروژه های مختلف زیر ساختی در ایران فعالیت داشته است که از جمله می توان به فاینانس خط تهران-کرج، خط 4 و 3 مترو تهران و نیز مترو اهواز اشاره کرد. در این جلسه نماینده شرکت نورینکو با معرفی آن شرکت و پیشینه فعالیت های آن به ارائه توضیحاتی در حوزه پروژه های عمرانی در دست احداث خود و روند اجرایی آنها در ایران پرداخت.

طبق این تفاهم نامه ها طرف چینی تعهدات مربوط به مهندسی، تأمین، ساخت و خدمات مالی (فاینانس) فاز دوم خط A  مترو و فاز دوم منوریل قم را بر عهده گرفت و مقرر گردید آن شرکت پس از انجام مطالعات، پیشنهاد فنی خود را به سازمان قطار شهری قم تقدیم کند و نیز تمام منابع مالی در دسترس را جهت ارزیابی و تصمیم گیری نهایی به طرف مقابل پیشنهاد نماید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تگ ها :
آخرین اخبار

تست و تحویل گیری موانع انتهایی خط یک مترو قم

معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.


آیت الله اعرافی: پیشرفت پروژه مترو قم نسبت به بازدید سال 1397 قابل توجه است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.


اتصال پردیسان به میدان 72 تن  توسط خط B متروی قم

دکترآقامیری: خط  Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.


افزایش ۵۰۰ درصدی مبلغ اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.


برآورد هزینه احداث هر کیلومتر خط 2 مترو قم

هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.


آماده سازی کلیّات پیوست فرهنگی پروژه های سازمان قطار شهری قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.


پله برقی های ایستگاه کشاورز در مسیر نصب و راه اندازی

تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.


برگزاری جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در آذر ماه

جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.


بهره برداری ایمن از مترو قم با تأمین سامانه سیگنالینگ

سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.


امکان سنجی مجدد خط B مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.