روز یکشنبه 4 بهمن ماه بوژی واگن های منوریل پس از انجام تست های اولیه در کارخانه مپنا بر روی تیر های مسیر منوریل نصب گردید. (94/11/6)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم، واگن های منوریل که پس از ترخیص جهت انجام تست های اولیه به کارخانه مپنا در کرج منتقل شده بودند، پس از آماده سازی در کارخانه جهت انجام تست گرم بر روی مسیر پروژه، به قم انتقال پیدا می کند. در مرحله اول انتقال، بوژی (مجموعه چرخ ها و موتور واگن منوریل) واگن ها به قم انتقال یافت و توسط متخصصین شرکت مذکور بر روی ریل نصب گردید. در همین راستا قرار است واگن های منوریل نیز تا چند روز دیگر جهت نصب بر روی ریل به قم انتقال داده شوند.
خاطر نشان می گردد واگن های منوریل از دو قسمت اصلی بدنه و بوژی تشکیل شده است که جهت سهولت جابجایی، بدنه و بوژی آن را جداگانه به محل پروژه حمل و در آنجا مونتاژ می کنند.
شهردار قم از قطعی شدن تخصیص ۲۳ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت از سوی بانک مرکزی به شهرداری قم برای پروژه قطار شهری و حملونقل عمومی خبر داد.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم، ضمن بازدید از تونل سنتی مترو، از دریافت مجوز انتشار ۱۹۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت در واسپین ساعات پایانی سالجاری، برای سال آینده خبر داد.
شهردار قم از رعایت کامل آخرین استانداردهای تجهیزاتی و فنی در اجرای پروژه مترو قم خبر داد و گفت: بهرهبرداری از فاز نخست خط یک پروژه مترو قم به شرط تأمین ناوگان در کمترین زمان به انجام خواهد رسید.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم از ارزش یک میلیون یورویی خودرو امداد نجات مترو قم خبر داد و گفت: این خودرو به همراه تجهیزات جانبی در روزهای گذشته تحویل پروژه مترو قم شده است.
شهردار قم صبح امروز از مجموعه سایت دپو، ساختمان مرکز فرمان و مدیریت و انبار تجهیزات مترو قم بازدید کرد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی قم گفت: سال ۱۴۰۳ و همزمان با ورود خودروی امداد و نجات (Rescue car) تکمیل ساختمان مرکز فرمان و بهرهبرداری مترو قم برای سازمان حملونقل ریلی قم انجام شد.
شهردار قم گفت: بودجه شهرداری قم در سال ۱۴۰۳ به تحقق بالای صددرصدی خواهد رسید و این نشاندهنده برنامهمحور بودن مجموعه است.
رئیسکل دادگستری استان قم گفت: با توجه به جمعیت شهر قم و نیازهای حمل و نقلی ضرورت دارد که خط دوم متروی قم اجرایی شود.
کاشت حدود ۵۰۰ اصله درخت مثمر در طول هفته درختکاری در محوطه فضای سبز دپو مترو قم صورت گرفت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم گفت: تاکنون ۷۵۰ متر از تونل سنتی در کارگاه جمکران در عمق ۱۲ تا ۱۵ متری زمین حفاری شده و پس از تکمیل این پروژه، محدوده شمال غرب شهر قم به جنوب شرق شهر و مسجد مقدس جمکران متصل خواهد شد.