ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

شهروندان قمی امسال سوار مترو می‌شوند/انجام تست آزمایشی تا پایان خرداد

24 فروردین 1400

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به شتاب گیری روند اجرای پروژه خط یک مترو قم، گفت: شهروندان قمی در سال 1400 سوار مترو می‌شوند.

image

به گزارش شهرنیوز، منصور درویشی در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از روند اجرای پروژه قطار شهری قم در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: خبرنگاران نقش مؤثر و بسزایی در انعکاس فعالیت‌های مترو دارند و درخواست ما این است که بیش‌ازپیش فعالیت‌های زیرزمینی این طرح بزرگ و تأثیرگذار شهری را رسانه‌ای کرده و به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه امروز مردم باید بدانند که چه اتفاقی در زیرزمین و در عمق ۲۲ متری زمین صورت می‌گیرد، افزود: اجرای طرح عمرانی در این عمق زمین کار دشواری است و باید به تمام کارگران و مهندسان عزیز و زحمت‌کش نیز خدا قوت عرض کنیم.

درویشی با اشاره به اینکه از سال ۹۰ اجرای متروی قم آغازشده و در حال حاضر نیز با قدرت در حال فعالیت است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این طرح مشکل مالی نداریم و مشکلات موجود مشکلات قراردادی است که در حال برطرف شدن است.

وی ابراز کرد: با توجه به وعده داده‌شده خردادماه ۱۴۰۰ تست گرم فاز نخست خط یک مترو قم را انجام دهیم و پس از انجام تست‌های آزمایشی حرکت قطار که به‌طورمعمول بین سه تا شش ماه است، شهروندان و زائران شهر کریمه اهل‌بیت(س) می‌توانند سوار مترو شوند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح مشخصات خط یک قطار شهری قم بیان کرد: این طرح بزرگ عمرانی شهری با دارا بودن ۱۴ ایستگاه دارای ۱۴.۸ کیلومتر طول است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است مرحله نخست این خط حدفاصل دو ایستگاه ۹ و ۱۴ به طول شش کیلومتر تا پایان خردادماه امسال به بهره‌برداری برسد.

درویشی یادآور شد: طول متوسط هر ایستگاه ۱۱۰ متر بوده و فاصله بین ایستگاه‌ها بین ۶۶۰ تا یک هزار و ۹۸۰ متر و به‌طور متوسط حدود یک کیلومتر است که ظرفیت حمل مسافر برای خط یک متروی قم ۲۳ هزار و ۲۵۰ نفر در ساعت پیش‌بینی‌شده و فاصله زمانی اعزام قطارها نیز ۱۵۰ ثانیه است.

وی اظهار داشت: تعداد قطارهایی که قرار است در این مسیر کامل مورد بهره‌برداری قرار گیرد ۲۶ رام و هر رام نیز شامل ۵ واگن است.*

تگ ها :
آخرین اخبار

تست و تحویل گیری موانع انتهایی خط یک مترو قم

معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.


آیت الله اعرافی: پیشرفت پروژه مترو قم نسبت به بازدید سال 1397 قابل توجه است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.


اتصال پردیسان به میدان 72 تن  توسط خط B متروی قم

دکترآقامیری: خط  Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.


افزایش ۵۰۰ درصدی مبلغ اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.


برآورد هزینه احداث هر کیلومتر خط 2 مترو قم

هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.


آماده سازی کلیّات پیوست فرهنگی پروژه های سازمان قطار شهری قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.


پله برقی های ایستگاه کشاورز در مسیر نصب و راه اندازی

تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.


برگزاری جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در آذر ماه

جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.


بهره برداری ایمن از مترو قم با تأمین سامانه سیگنالینگ

سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.


امکان سنجی مجدد خط B مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.