ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

تأکید استاندار قم بر سه شیفت شدن کار در مترو/تأمین واگن‌های موردنیاز تا خرداد

29 فروردین 1400

استاندار قم با تأکید بر اینکه سه شیفت شدن کار در متروی قم یک ضرورت است، گفت: 450 میلیارد تومان اعتبار از محل اوراق مشارکت به این طرح اختصاص یافت.

image

تأکید استاندار قم بر سه شیفت شدن کار در خط یک مترو/تأمین واگن‌های موردنیاز تا خرداد

استاندار قم با تأکید بر اینکه سه شیفت شدن کار در متروی قم یک ضرورت است، گفت: 450 میلیارد تومان اعتبار از محل اوراق مشارکت به این طرح اختصاص یافت.

۲۶ فروردین ۱۴۰۰

به گزارش شهرنیوز، بهرام سرمست با قدردانی از مسئولان قرارگاه خاتم‌الانبیاء، شهرداری، قطار شهری و مجموعه عواملی که در این پروژه تلاش می‌کنند، اظهار داشت: خوشبختانه پروژه فعال است اما این فعالیت به این معنا نیست که تعهداتی که این عزیزان به ما دادند تا پایان خرداد ۱۴۰۰ فاز اول خط یک را بهره‌برداری برسانیم که به طور حتم نیاز است دو یا سه شیفت کار کنند.
استاندار قم ابراز کرد: با پیگیری صورت گرفته ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل فروش اوراق مشارکت در اختیار این پروژه قرارگرفته که ازنظر تأمین منابع نیز مشکل نداریم.
وی به تأمین واگن‌های متروی شهر قم اشاره کرد و افزود: ازنظر واگن‌هایی که نیاز بود برای استفاده در این پروژه پیگیری شود، خوشبختانه در سطح نهاد ریاست جمهوری دنبال و به شرط اینکه پیشرفت کار طوری ادامه یابد که به مرحله بهره‌برداری برسانند دو واگن در اختیار قم قرار می‌گیرد که در این زمینه نیز با شهرداری و قطار شهری مشهد به توافق رسیده‌ایم.
سرمست تصریح کرد: تأکید مؤکد داریم در یک همکاری جدی‌تر، فاز نخست خط یک متروی قم که به‌عنوان یک پروژه مهم و استراتژیک و حیاتی برای این شهر قم به شمار می‌رود در خرداد به بهره‌برداری برسد تا بتوانیم بیش‌ازپیش خدمتی به زائران کریمه اهل‌بیت(ع) داشته و به‌عنوان پروژه ماندگار به شهروندان عزیز ارائه دهیم.*

تگ ها :
آخرین اخبار

برگزاری جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در آذر ماه

جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.


امکان سنجی مجدد خط B مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.


مترو قم در مقایسه با سایر شهرها

معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.


کاهش قابل توجه هزینه های اجرای تونل مکانیزه مترو قم

معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم: با استفاده از تجربه های شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینه ها،  شاهد کاهش قابل توجه هزینه های  اجرای تونل مکانیزه مترو قم بوده ایم.


وزارت کشور متولّی تأمین ناوگان مترو های کشور

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم وزارت کشور را متولی اصلی تأمین ناوگان موردنیاز مترو در کشور دانست و گفت: شهرداری قم به‌منظور تأمین ناوگان خط یک مترو قم تعامل همه‌جانبه و پیگیری مستمر از وزارت کشور را در دستور کار داشته و دارد.


عدم مالکیت شهرداری قم در مورد دستگاه حفاری(TBM)

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: دستگاه حفاری تونل مکانیزه (TBM) بر اساس مفاد قرارداد و نظر مشاور وقت در مالکیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بوده و شهرداری مبلغ 6/4 میلیون یورو بابت تملک آن را پرداخت ننموده است.


مترو قم همگام با توسعه شهر هوشمند

مدیرعامل و مدیران سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو بازدید نمودند.


بررسی مسائل مرتبط با خط 1 مترو قم

به میزبانی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان وزرات کشور، مشکلات و موانع راه اندازی فاز نخست مترو قم و همچنین توسعه به سمت مسجد مقدس جمکران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


مترو قم نماد فعالیت جهادی وانقلابی

مترو قم به عنوان یکی از نمادهای مهم فعالیت جهادی و انقلابی در شرایط تحریم کشور برای اثبات خودباوری و تکیه بر توان داخلی می باشد.


انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکان‌سنجی ادامه طرح منوریل قم

انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکان‌سنجی ادامه طرح منوریل قم