مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: از تعداد 62 ماشین سوزن پیشبینیشده برای تعویض خط یک ریلی قطار شهری قم، نیمی از آن برای افتتاح فاز نخست استفاده میشود.
منصور درویشی در گفتوگو با خبرنگار شهرنیوز، بابیان اینکه حدود ۸۰ درصد از این ماشینهای سوزن در محل ایستگاه نگهداری (دپو) استفاده میشود افزود: با توجه به اینکه ایستگاههای کشاورز و مطهری بهعنوان نخستین ایستگاههای مترو قم وارد مرحله بهرهبرداری میشوند دو ماشین سوزن نیز در هرکدام از این ایستگاهها مورداستفاده قرار میگیرد.
وی با اشاره به آخرین اقدامات و فعالیتهای صورت گرفته مترو قم در حوزه برق و سیگنالینگ تصریح کرد: در بحث تأسیسات برقی تمام سیمها و کابلها تأمینشده که بخشی از آن تحویل کارگاه و در حال نصب است.
درویشی بابیان اینکه در موضوع تأمین روشنایی نیز ۵۰ درصد فرآیند موردنظر انجام و تأمین تجهیزات و نصب آن در حال انجام است، بیان کرد: اولویت اجرای این طرحها در ایستگاههای ۹ و ۱۳ است و امیدواریم طبق برنامه پیشبینیشده کار را پیش برده و با اتمام عملیات بخشهای مختلف این پروژه را در اختیار شهروندان قرار دهیم.**
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.
معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم: با استفاده از تجربه های شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینه ها، شاهد کاهش قابل توجه هزینه های اجرای تونل مکانیزه مترو قم بوده ایم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم وزارت کشور را متولی اصلی تأمین ناوگان موردنیاز مترو در کشور دانست و گفت: شهرداری قم بهمنظور تأمین ناوگان خط یک مترو قم تعامل همهجانبه و پیگیری مستمر از وزارت کشور را در دستور کار داشته و دارد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: دستگاه حفاری تونل مکانیزه (TBM) بر اساس مفاد قرارداد و نظر مشاور وقت در مالکیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بوده و شهرداری مبلغ 6/4 میلیون یورو بابت تملک آن را پرداخت ننموده است.
مدیرعامل و مدیران سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو بازدید نمودند.
به میزبانی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان وزرات کشور، مشکلات و موانع راه اندازی فاز نخست مترو قم و همچنین توسعه به سمت مسجد مقدس جمکران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مترو قم به عنوان یکی از نمادهای مهم فعالیت جهادی و انقلابی در شرایط تحریم کشور برای اثبات خودباوری و تکیه بر توان داخلی می باشد.
انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکانسنجی ادامه طرح منوریل قم