معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: فاز نخست خط یک مترو قم تا شهریورماه آماده تست گرم میشود، ولی در حال حاضر با مشکل واگن روبرو هستیم.
محسن بهشتی در گفتوگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به آخرین وضعیت پروژه مترو قم اظهار داشت: فاز نخست خط یک مترو قم تا شهریورماه آماده تست گرم میشود ولی در حال حاضر با مشکل واگن روبرو هستیم.
وی با بیان اینکه واگنهایی که برای مترو قم سفارش شده آماده نیست و تنها راه این بود که واگن از کلانشهرهای دیگر تهیه شود افزود: سیستم مترو قم به سیستم ریلی تهران و مشهد نزدیک است و با توجه به اینکه خط سوم مترو مشهد سال آینده و یا ۱۴۰۲ افتتاح میشود با مسئولان این شهر مشهد برای گرفتن دو رام قطار وارد مذاکره شدیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم ادامه داد: ما به مسئولان در سطح ملی اعلام کردیم اگر دو رام قطار تحویل مترو قم شود، یک کلانشهر دیگر به کلانشهرهای ریلی در حوزه شهری اضافه میشود و این موضوع افتخار است.
وی خاطرنشان کرد: توافقی بین مشهد و قم انجام شد و اما در حال حاضر مشکلی در این زمینه وجود داشته و به یک مشکل تبدیلشده است؛ البته ما نیز در حال پیگیری هستیم که امیدواریم یک رام قطار را به قم بیاوریم.*
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.
معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم: با استفاده از تجربه های شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینه ها، شاهد کاهش قابل توجه هزینه های اجرای تونل مکانیزه مترو قم بوده ایم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم وزارت کشور را متولی اصلی تأمین ناوگان موردنیاز مترو در کشور دانست و گفت: شهرداری قم بهمنظور تأمین ناوگان خط یک مترو قم تعامل همهجانبه و پیگیری مستمر از وزارت کشور را در دستور کار داشته و دارد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: دستگاه حفاری تونل مکانیزه (TBM) بر اساس مفاد قرارداد و نظر مشاور وقت در مالکیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بوده و شهرداری مبلغ 6/4 میلیون یورو بابت تملک آن را پرداخت ننموده است.
مدیرعامل و مدیران سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو بازدید نمودند.
به میزبانی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان وزرات کشور، مشکلات و موانع راه اندازی فاز نخست مترو قم و همچنین توسعه به سمت مسجد مقدس جمکران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مترو قم به عنوان یکی از نمادهای مهم فعالیت جهادی و انقلابی در شرایط تحریم کشور برای اثبات خودباوری و تکیه بر توان داخلی می باشد.
انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکانسنجی ادامه طرح منوریل قم