شهردار قم با اشاره به آخرین وضعیت پروژه مترو گفت: متروی قم آماده تست گرم است و برای این موضوع به واگن نیاز دارد.
به گزارش شهرنیوز، دکتر سید مرتضی سقائیاننژاد امروز در نشست رسانهای که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه متروی قم آماده تست گرم است و برای این موضوع به واگن نیاز دارد اظهار داشت: تفاهمنامهای با تهران امضا شد تا این واگن بهصورت قرضی از شهرداری تهران تأمین شود.
وی با بیان اینکه در مرحله نخست صحبتهایی شد که باید پول نقد یا تضمین بانکی بدهیم که هنوز در حال مذاکره هستیم. ابراز کرد: به محضی که این رام سه واگنه به قم برسد تست گرم را شروع میکنیم که ۴۰ روز طول میکشد و در همین مرحله میتوانیم بازدید عمومی داشته باشیم.
شهردار قم با اشاره به اینکه تأمین واگن اصلی برای متروی قم مسئله دیگری است ادامه داد: دولت با شرکت چینی پوژن قراردادی داشت که قرار بود واگن چند کلانشهر با این قرارداد تأمین شود و قم هم به کمک نمایندگان وقت شهر به این قرارداد اضافه شد که به دلیل مسئله تحریمها و فراز و نشیبهای ارتباط ایران و چین این قرارداد به مشکلاتی برخورد.
وی خاطرنشان کرد: چینیها چند مشکل دارند که یکی از آنها قیمت واگن بوده و به دنبال تعدیل قرارداد هستند، مسئله بعدی تاخیرات و مسئله بعدی ضمانت است که به دلیل تحریم با مشکل مواجه شده است.
دکتر سقائیاننژاد یادآور شد: قرار بود در وزارت خارجه این موضوع دنبال شود که این هم به دلیل تغییر دولت قدری به عقب افتاد و الان دوباره این مسئله فعالشده است؛ ما در حال دنبال کردن این موضوعات هستیم اما تا به نتیجه برسد وقت میبرد و حتی به دنبال این بودیم که از کلانشهرهای دیگر قرض بگیریم و این موضوع نیز به همراهی دولت نیاز دارد
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.