ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

تأمین واگن مشکل مترو قم

23 اسفند 1400

شهردار قم با اشاره به آخرین وضعیت پروژه مترو گفت: متروی قم آماده تست گرم است و برای این موضوع به واگن نیاز دارد.

image

به گزارش شهرنیوز، دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد امروز در نشست رسانه‌ای که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه متروی قم آماده تست گرم است و برای این موضوع به واگن نیاز دارد اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای با تهران امضا شد تا این واگن به‌صورت قرضی از شهرداری تهران تأمین شود.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست صحبت‌هایی شد که باید پول نقد یا تضمین بانکی بدهیم که هنوز در حال مذاکره هستیم. ابراز کرد: به محضی که این رام سه واگنه به قم برسد تست گرم را شروع می‌کنیم که ۴۰ روز طول می‌کشد و در همین مرحله می‌توانیم بازدید عمومی داشته باشیم.

شهردار قم با اشاره به اینکه تأمین واگن اصلی برای متروی قم مسئله دیگری است ادامه داد: دولت با شرکت چینی پوژن قراردادی داشت که قرار بود واگن چند کلانشهر با این قرارداد تأمین شود و قم هم به کمک نمایندگان وقت شهر به این قرارداد اضافه شد که به دلیل مسئله تحریم‌ها و فراز و نشیب‌های ارتباط ایران و چین این قرارداد به مشکلاتی برخورد.

وی خاطرنشان کرد: چینی‌ها چند مشکل دارند که یکی از آن‌ها قیمت واگن بوده و به دنبال تعدیل قرارداد هستند، مسئله بعدی تاخیرات و مسئله بعدی ضمانت است که به دلیل تحریم با مشکل مواجه شده است.

دکتر سقائیان‌نژاد یادآور شد: قرار بود در وزارت خارجه این موضوع دنبال شود که این هم به دلیل تغییر دولت قدری به عقب افتاد و الان دوباره این مسئله فعال‌شده است؛ ما در حال دنبال کردن این موضوعات هستیم اما تا به نتیجه برسد وقت می‌برد و حتی به دنبال این بودیم که از کلان‌شهرهای دیگر قرض بگیریم و این موضوع نیز به همراهی دولت نیاز دارد

تگ ها :
آخرین اخبار

تست و تحویل گیری موانع انتهایی خط یک مترو قم

معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.


آیت الله اعرافی: پیشرفت پروژه مترو قم نسبت به بازدید سال 1397 قابل توجه است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.


اتصال پردیسان به میدان 72 تن  توسط خط B متروی قم

دکترآقامیری: خط  Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.


افزایش ۵۰۰ درصدی مبلغ اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.


برآورد هزینه احداث هر کیلومتر خط 2 مترو قم

هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.


آماده سازی کلیّات پیوست فرهنگی پروژه های سازمان قطار شهری قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.


پله برقی های ایستگاه کشاورز در مسیر نصب و راه اندازی

تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.


برگزاری جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در آذر ماه

جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.


بهره برداری ایمن از مترو قم با تأمین سامانه سیگنالینگ

سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.


امکان سنجی مجدد خط B مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.