مشکلات و موانع فنی و قراردادی راه اندازی پروژه مترو قم در نشست مشترک شهرداری قم و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) مورد بررسی قرار گرفت.(تاریخ انتشار ۱۴۰۱/۰۵/۲۶)
به گزارش واحد خبر سازمان قطار شهری قم، جلسه بررسی و رفع موانع فنی و قراردادی پروژه مترو قم با حضور دکتر سقائیان نژاد شهردار قم، سردار هوش السادات فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، دکتر دهناد رئیس کمیسون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر قم، مهندس درویشی مدیر عامل سازمان قطار شهری قم و جمعی از مدیران ارشد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) برگزار شد.
سردار هوش السادات در این جلسه با اشاره به مشکلات فنی و قراردادی موجود در مسیر راه اندازی پروژه مترو قم خواستار برطرف نمودن موانع و مشکلات از طرف کارفرما شد.
دکتر سقائیان نژاد نیز در بخشی از این جلسه ضمن اعلام حمایت همه جانبه از راه اندازی مترو قم، این موضوع را هدف مشترک همه مدیران استانی دانسته و خواستار سرعت بخشیدن بیشتر پیمانکار به فعالیتهای پروژه شد.
قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در سال ۱۳۹۰ از طریق برگزاری مناقصه به عنوان پیمانکار EPC پروژه مترو قم انتخاب شده که طراحی، ساخت، تأمین، نصب و راه اندازی تجهیزات و ناوگان، آموزش و بهره برداری یک ماهه و تعمیر و نگهداری یک ساله خط جزو این پیمان است.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.