بررسی مسائل و مشکلات پروژه مترو قم در دیدار سرپرست سازمان قطار شهری قم و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص).(تاریخ انتشار ۱۴۰۱/۰۷/۱۹)
به گزارش واحد خبر سازمان قطار شهری شهرداری قم، در جلسه مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۱۸ سرپرست سازمان قطار شهری قم با فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، مسائل فنی، قراردادی، مالی و همچنین راه های برون رفت از موانع پیش رو در مسیر بهره برداری از فاز اول خط ۱ پروژه مترو قم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
محمد رضا انگشت باف ضمن تأکید بر پایبندی مجموعه کارفرما بر مصوبات و تعهدات گذشته خواستار سرعت بخشیدن وفعالیت بیش از پیش پیمانکاربصورت شبانه روزی در جهت بهره برداری از فاز اول خط ۱ پروژه مترو قم شد.
سردار هوش السادات نیز با بیان مشکلات پروژه های عمرانی و همچنین اتخاذ سیاست خودکفایی و تکیه بر دانش و مهارت جوانان داخل کشور، از عزم و اراده مجموعه پیمانکار برای راه اندازی فاز اول خط ۱ متروقم در سال جاری خبر داد.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.
معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم: با استفاده از تجربه های شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینه ها، شاهد کاهش قابل توجه هزینه های اجرای تونل مکانیزه مترو قم بوده ایم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم وزارت کشور را متولی اصلی تأمین ناوگان موردنیاز مترو در کشور دانست و گفت: شهرداری قم بهمنظور تأمین ناوگان خط یک مترو قم تعامل همهجانبه و پیگیری مستمر از وزارت کشور را در دستور کار داشته و دارد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: دستگاه حفاری تونل مکانیزه (TBM) بر اساس مفاد قرارداد و نظر مشاور وقت در مالکیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بوده و شهرداری مبلغ 6/4 میلیون یورو بابت تملک آن را پرداخت ننموده است.
مدیرعامل و مدیران سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو بازدید نمودند.
به میزبانی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان وزرات کشور، مشکلات و موانع راه اندازی فاز نخست مترو قم و همچنین توسعه به سمت مسجد مقدس جمکران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مترو قم به عنوان یکی از نمادهای مهم فعالیت جهادی و انقلابی در شرایط تحریم کشور برای اثبات خودباوری و تکیه بر توان داخلی می باشد.
انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکانسنجی ادامه طرح منوریل قم