ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

عزم جدی دولت مردمی برای فعال شدن منوریل قم

19 آبان 1401

دولت سیزدهم با عزم جدی از فعال شدن و تکمیل پروژه منوریل قم حمایت می کند . (تاریخ انتشار ۱۴۰۱/۰۸/۱۹)

image

به گزارش واحد خبر سازمان قطار شهری قم، در جلسه ای که صبح روز چهار شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۸/۱۸، در محل کارگاه منوریل قم برگزار شد، دکتر معتمدی معاون هماهنگی امورعمراني استانداري قم از خواست دولت و شخص رئیس جمهور برای تکمیل و راه اندازی منوریل قم سخن گفت و افزود طی سفر سال گذشته هیأت دولت به استان قم، تعین تکلیف منوریل قم در صدر مشکلات استان جای گرفت و پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و مدیریتی تصمیم بر راه اندازی و تکمیل این پروژه ملی با پشتوانه منابع مالی دولتی گرفته شد.

ابراهیم معتمدی بیان داشت: بهترین و در دسترس ترین راه برای تأمین منابع مالی مورد نیاز منوریل قم استفاده از ظرفیت تهاتر نفتی می باشد که مورد تأیید مسئولین ذیربط در دولت نیز می باشد و استانداری قم در زمینه رفع موانع و هموار کردن مسیر در همه زمینه ها علی الخصوص مسائل مالی، قراردادی و امور مرتبط با سایر نهادها و سازمان ها هیچ محدودیتی پیش رو ندارد.

محمدرضا انگشت باف، سرپرست سازمان قطار شهری قم عنوان نمود: اهمیت راه اندازی پروژه منوریل برای این سازمان  همانند پروژه مترو می باشد و انتخاب مشارو و مدیر پروژه از سوی سازمان قطار شهری قم جهت تسهیل امور و سرعت بخشیدن به راه اندازی پروژه در کمترین زمان ممکن انجام شد.

تگ ها :
آخرین اخبار

برگزاری جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در آذر ماه

جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.


امکان سنجی مجدد خط B مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.


مترو قم در مقایسه با سایر شهرها

معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.


کاهش قابل توجه هزینه های اجرای تونل مکانیزه مترو قم

معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم: با استفاده از تجربه های شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینه ها،  شاهد کاهش قابل توجه هزینه های  اجرای تونل مکانیزه مترو قم بوده ایم.


وزارت کشور متولّی تأمین ناوگان مترو های کشور

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم وزارت کشور را متولی اصلی تأمین ناوگان موردنیاز مترو در کشور دانست و گفت: شهرداری قم به‌منظور تأمین ناوگان خط یک مترو قم تعامل همه‌جانبه و پیگیری مستمر از وزارت کشور را در دستور کار داشته و دارد.


عدم مالکیت شهرداری قم در مورد دستگاه حفاری(TBM)

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: دستگاه حفاری تونل مکانیزه (TBM) بر اساس مفاد قرارداد و نظر مشاور وقت در مالکیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بوده و شهرداری مبلغ 6/4 میلیون یورو بابت تملک آن را پرداخت ننموده است.


مترو قم همگام با توسعه شهر هوشمند

مدیرعامل و مدیران سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو بازدید نمودند.


بررسی مسائل مرتبط با خط 1 مترو قم

به میزبانی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان وزرات کشور، مشکلات و موانع راه اندازی فاز نخست مترو قم و همچنین توسعه به سمت مسجد مقدس جمکران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


مترو قم نماد فعالیت جهادی وانقلابی

مترو قم به عنوان یکی از نمادهای مهم فعالیت جهادی و انقلابی در شرایط تحریم کشور برای اثبات خودباوری و تکیه بر توان داخلی می باشد.


انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکان‌سنجی ادامه طرح منوریل قم

انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکان‌سنجی ادامه طرح منوریل قم