سرمای زیر صفر درجه در شهر قم نتوانست مانع از پیشرفت و فعالیت شبانه روزی پروژه مترو شود. (تاریخ انتشار۱۴۰۱/۱۰/۲۵)
به گزارش واحد خبر سازمان قطارشهری شهرداری قم، محمد رضا انگشت باف سرپرست سازمان
قطار شهری قم سحرگاه یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۲۵ بصورت سرزده در کارگاه های مترو حاضر و از فعالیت های در حال انجام بازدید نمود.
محمدرضا انگشت باف ضمن تشکر از تلاش شبانه روزی کادر اجرایی و کارگران پیمانکار، اقدامات انجام شده تا کنون را قابل تحسین و لیکن جبران عقب ماندگی ها را منوط به انجام کار مضاعف همراه با برنامه ریزی لازم دانست.
انگشت باف عنوان کرد: وزیر محترم کشور اخیراً در بازدید از شهر مقدس قم، بصورت تفصیلی در جریان روند اجرای پروژه مترو قم قرار گرفتند و بر راه اندازی هر چه سریعتر آن تأکید داشتند و در خصوص تأمین به موقع واگن های مورد نیاز هم تأکیداتی را به مسئولین امر، اعلام نمودند.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.
معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم: با استفاده از تجربه های شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینه ها، شاهد کاهش قابل توجه هزینه های اجرای تونل مکانیزه مترو قم بوده ایم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم وزارت کشور را متولی اصلی تأمین ناوگان موردنیاز مترو در کشور دانست و گفت: شهرداری قم بهمنظور تأمین ناوگان خط یک مترو قم تعامل همهجانبه و پیگیری مستمر از وزارت کشور را در دستور کار داشته و دارد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: دستگاه حفاری تونل مکانیزه (TBM) بر اساس مفاد قرارداد و نظر مشاور وقت در مالکیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بوده و شهرداری مبلغ 6/4 میلیون یورو بابت تملک آن را پرداخت ننموده است.
مدیرعامل و مدیران سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو بازدید نمودند.
به میزبانی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان وزرات کشور، مشکلات و موانع راه اندازی فاز نخست مترو قم و همچنین توسعه به سمت مسجد مقدس جمکران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مترو قم به عنوان یکی از نمادهای مهم فعالیت جهادی و انقلابی در شرایط تحریم کشور برای اثبات خودباوری و تکیه بر توان داخلی می باشد.
انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکانسنجی ادامه طرح منوریل قم