در جلسه ای به ریاست وزیر کشور پروژه های منوریل و مترو شهر مقدس قم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.(تاریخ انتشار1402/01/16)
به گزارش واحد خبر سازمان قطار شهری شهرداری قم، در جلسه ای که روز دوشنبه مورخ1402/01/14 در ساختمان وزارت کشور به میزبانی دکتر وحیدی وزیر کشور برگزار گردید،استاندار قم، شهردار قم، معاون عمرانی وزارت کشور، معاون شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و سرپرست سازمان قطار شهری قم حضور داشتند.
در این جلسه که به منظور بررسی مشکلات مربوط به پروژه های منوریل و مترو قم تشکیل شده بود، پس از ارائه گزارش پروژه ها توسط سرپرست سازمان قطار شهری قم و ارائه نقطه نظرات اعضاء حاضر در جلسه، مقرر گردید گزارشات خواسته شده تهیه و در جلسه بعدی که به منظور تعیین تکلیف مسائل باقیمانده برگزار می گردد، ارائه شود.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.