نماینده مردم شریف استان قم در مجلس شورای اسلامی و عضو هیأت رئیسه مجلس طی بازدیدی از ایستگاه میدان شهید مطهری در جریان آخرین وضعیت مترو قم قرار گرفت. (تاریخ انتشار1402/01/26)
به گزارش واحد خبر سازمان قطار شهری شهرداری قم، روز شنبه مورخ 1402/01/26نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و عضو هیأت رئیسه مجلس با حضور در ایستگاه میدان شهید مطهری، پیشرفت های صورت گرفته در مترو قم را مورد بررسی قرار داد.
در این بازدید، سرپرست سازمان قطار شهری شهرداری قم ضمن استقبال و خوش آمد گویی، گزارش جامعی از اقدامات صورت گرفته از ابتدا تا کنون، خصوصاً 6 ماه گذشته را ارائه نمود و خواستار استفاده از ظرفیت اختیارات و ارتباطات موثر نماینده مردم در مجلس با سایر نهادهای اجرایی و نظارتی و بودجه ای جهت تکمیل و بهره برداری هرچه سریعتر مترو به عنوان بزرگترین خدمت شهری به مردم شریف شهر مقدس قم شد.
دکتر امیر آبادی در پایان، با ابراز رضایت از تلاش ها و اقدامات صورت گرفته در مترو قم، بر انجام تست گرم و راه اندازی هر چه سریعتر فاز نخست خط یک مترو تأکید نمود و دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان قم را زمان مناسبی برای بهره برداری از این پروژه کلان ملی دانسته و آمادگی خود را در خصوص پیگیری واگن مورد نیاز فاز نخست و همچنین تأمین اعتبار تکمیل و توسعه فاز دوم مترو به سمت جمکران اعلام نمود.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.