نماینده مردم شریف استان قم در مجلس شورای اسلامی و عضو هیأت رئیسه مجلس طی بازدیدی از ایستگاه میدان شهید مطهری در جریان آخرین وضعیت مترو قم قرار گرفت. (تاریخ انتشار1402/01/26)
به گزارش واحد خبر سازمان قطار شهری شهرداری قم، روز شنبه مورخ 1402/01/26نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و عضو هیأت رئیسه مجلس با حضور در ایستگاه میدان شهید مطهری، پیشرفت های صورت گرفته در مترو قم را مورد بررسی قرار داد.
در این بازدید، سرپرست سازمان قطار شهری شهرداری قم ضمن استقبال و خوش آمد گویی، گزارش جامعی از اقدامات صورت گرفته از ابتدا تا کنون، خصوصاً 6 ماه گذشته را ارائه نمود و خواستار استفاده از ظرفیت اختیارات و ارتباطات موثر نماینده مردم در مجلس با سایر نهادهای اجرایی و نظارتی و بودجه ای جهت تکمیل و بهره برداری هرچه سریعتر مترو به عنوان بزرگترین خدمت شهری به مردم شریف شهر مقدس قم شد.
دکتر امیر آبادی در پایان، با ابراز رضایت از تلاش ها و اقدامات صورت گرفته در مترو قم، بر انجام تست گرم و راه اندازی هر چه سریعتر فاز نخست خط یک مترو تأکید نمود و دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان قم را زمان مناسبی برای بهره برداری از این پروژه کلان ملی دانسته و آمادگی خود را در خصوص پیگیری واگن مورد نیاز فاز نخست و همچنین تأمین اعتبار تکمیل و توسعه فاز دوم مترو به سمت جمکران اعلام نمود.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.
معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم: با استفاده از تجربه های شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینه ها، شاهد کاهش قابل توجه هزینه های اجرای تونل مکانیزه مترو قم بوده ایم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم وزارت کشور را متولی اصلی تأمین ناوگان موردنیاز مترو در کشور دانست و گفت: شهرداری قم بهمنظور تأمین ناوگان خط یک مترو قم تعامل همهجانبه و پیگیری مستمر از وزارت کشور را در دستور کار داشته و دارد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: دستگاه حفاری تونل مکانیزه (TBM) بر اساس مفاد قرارداد و نظر مشاور وقت در مالکیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بوده و شهرداری مبلغ 6/4 میلیون یورو بابت تملک آن را پرداخت ننموده است.
مدیرعامل و مدیران سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو بازدید نمودند.
به میزبانی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان وزرات کشور، مشکلات و موانع راه اندازی فاز نخست مترو قم و همچنین توسعه به سمت مسجد مقدس جمکران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مترو قم به عنوان یکی از نمادهای مهم فعالیت جهادی و انقلابی در شرایط تحریم کشور برای اثبات خودباوری و تکیه بر توان داخلی می باشد.
انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکانسنجی ادامه طرح منوریل قم