ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

تکمیل فاز دوم خط یک مترو قم تا مسجد مقدس جمکران

29 فروردین 1402

دکتر دهناد: ادامه و تکمیل فاز دوم خط یک مترو قم تا مسجد مقدس جمکران جزو اولویت های سازمان قطار شهری باشد. ( تاریخ انتشار 1402/01/29)

image

 به گزارش واحد خبر سازمان قطار شهری شهرداری قم، روز سه شنبه مورخ 1402/01/29  دومین جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در سال جدید در سالن جلسات سازمان قطار شهری برگزار گردید.
در ابتدای این جلسه محمدرضا انگشت باف، سرپرست سازمان قطار شهری قم و عضو هیأت مدیره ضمن ارائه گزارش از پیشرفت و وضعیت کنونی پروژه های مترو و منوریل، مشکلات و موانع پیش رو را تشریح نمود و برنامه های اجرایی سال 1402 را نیز مورد بحث و بررسی قرار داد.
در ادامه جلسه دکتر دهناد رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم و ناظر شورا در سازمان، با ارزیابی مثبت از پیشرفت های صورت گرفته، بر ادامه و تکمیل فاز دوم خط یک مترو قم تا مسجد مقدس جمکران به منظور ارتقاء خدمات رسانی به شهروندان قمی و زائرینی که از سایر نقاط به قصد زیارت حرم حضرت فاطمه معصومه ( سلام الله علیها) و نمازگزاردن در مسجد مقدس جمکران وارد شهر قم می شوند تأکید نمود.

جلسه
 

تگ ها :
آخرین اخبار

برگزاری جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در آذر ماه

جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.


امکان سنجی مجدد خط B مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.


مترو قم در مقایسه با سایر شهرها

معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.


کاهش قابل توجه هزینه های اجرای تونل مکانیزه مترو قم

معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم: با استفاده از تجربه های شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینه ها،  شاهد کاهش قابل توجه هزینه های  اجرای تونل مکانیزه مترو قم بوده ایم.


وزارت کشور متولّی تأمین ناوگان مترو های کشور

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم وزارت کشور را متولی اصلی تأمین ناوگان موردنیاز مترو در کشور دانست و گفت: شهرداری قم به‌منظور تأمین ناوگان خط یک مترو قم تعامل همه‌جانبه و پیگیری مستمر از وزارت کشور را در دستور کار داشته و دارد.


عدم مالکیت شهرداری قم در مورد دستگاه حفاری(TBM)

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: دستگاه حفاری تونل مکانیزه (TBM) بر اساس مفاد قرارداد و نظر مشاور وقت در مالکیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بوده و شهرداری مبلغ 6/4 میلیون یورو بابت تملک آن را پرداخت ننموده است.


مترو قم همگام با توسعه شهر هوشمند

مدیرعامل و مدیران سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو بازدید نمودند.


بررسی مسائل مرتبط با خط 1 مترو قم

به میزبانی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان وزرات کشور، مشکلات و موانع راه اندازی فاز نخست مترو قم و همچنین توسعه به سمت مسجد مقدس جمکران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


مترو قم نماد فعالیت جهادی وانقلابی

مترو قم به عنوان یکی از نمادهای مهم فعالیت جهادی و انقلابی در شرایط تحریم کشور برای اثبات خودباوری و تکیه بر توان داخلی می باشد.


انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکان‌سنجی ادامه طرح منوریل قم

انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکان‌سنجی ادامه طرح منوریل قم