ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

ورود اولین دستگاه پله برقی به ایستگاه شهید مطهری مترو قم در آستانه عید سعید فطر

31 فروردین 1402

اولین دستگاه پله برقی و تجهیرات مربوط به آن، در آستانه عید سعید فطر وارد پروژه مترو قم و ایستگاه میدان شهید مطهری گردید.( تاریخ انتشار1402/01/31)

image

به گزارش واحد خبر سازمان قطار شهری قم: سید امید خداشناس معاونت بهره برداری و تجهیزات پروژه خط 1 مترو قم پیش از ظهر پنج شنبه مورخ 1402/01/31 در بازدید از ایستگاه شهید مطهری و همزمان با ورود اولین پارت تجهیزات پله برقی ایستگاه در خصوص اقدامات صورت گرفته در بخش مترو سیستم اظهار داشتند: اقدامات مهم و اصلی در حوزه های تأمین و نصب سیستم های تامین توان , مخابرات , رادیو و ... تجهیزات پروژه تا کنون انجام گردیده و در اوایل خرداد ماه سال جاری تجهیزات پله برقی و آسانسور ایستگاه های مطهری و کشاورز نصب می گردد.
همچنین ایشان در پاسخ به زمان بهره برداری فاز اول پروژه خط 1 مترو بیان نمودند: با توجه به پیشرفت مناسب بخش مترو سیستم و تکمیل مسیر و ابنیه ایستگاه های شهید مطهری و کشاورز در صورت ورود ناوگان آمادگی کامل جهت بهره برداری فاز اول پروژه در سال جاری وجود دارد.
 

تگ ها :
آخرین اخبار

برگزاری جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در آذر ماه

جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.


امکان سنجی مجدد خط B مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.


مترو قم در مقایسه با سایر شهرها

معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.


کاهش قابل توجه هزینه های اجرای تونل مکانیزه مترو قم

معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم: با استفاده از تجربه های شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینه ها،  شاهد کاهش قابل توجه هزینه های  اجرای تونل مکانیزه مترو قم بوده ایم.


وزارت کشور متولّی تأمین ناوگان مترو های کشور

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم وزارت کشور را متولی اصلی تأمین ناوگان موردنیاز مترو در کشور دانست و گفت: شهرداری قم به‌منظور تأمین ناوگان خط یک مترو قم تعامل همه‌جانبه و پیگیری مستمر از وزارت کشور را در دستور کار داشته و دارد.


عدم مالکیت شهرداری قم در مورد دستگاه حفاری(TBM)

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: دستگاه حفاری تونل مکانیزه (TBM) بر اساس مفاد قرارداد و نظر مشاور وقت در مالکیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بوده و شهرداری مبلغ 6/4 میلیون یورو بابت تملک آن را پرداخت ننموده است.


مترو قم همگام با توسعه شهر هوشمند

مدیرعامل و مدیران سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو بازدید نمودند.


بررسی مسائل مرتبط با خط 1 مترو قم

به میزبانی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان وزرات کشور، مشکلات و موانع راه اندازی فاز نخست مترو قم و همچنین توسعه به سمت مسجد مقدس جمکران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


مترو قم نماد فعالیت جهادی وانقلابی

مترو قم به عنوان یکی از نمادهای مهم فعالیت جهادی و انقلابی در شرایط تحریم کشور برای اثبات خودباوری و تکیه بر توان داخلی می باشد.


انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکان‌سنجی ادامه طرح منوریل قم

انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکان‌سنجی ادامه طرح منوریل قم