پنجشنبه 30 اردیبهشت ماه، دانشجویان انجمن علمی مکانیک دانشگاه قم به همراه جمعی از اساتید از پروژه مترو قم بازدید کردند. (95/2/30)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم، در این بازدید که با همراهی جمعی از اساتید رشته مکانیک دانشگاه قم برگزار شده بود، دانشجویان با محیط کارگاهی پروژه آشنا شدند و با ارائه توضیحاتی از سوی مهندسین پروژه در جریان مشخصات پروژه خط A مترو قم، نحوه انجام کار و تجهیزات مستقر در کارگاه قرار گرفتند.
در ادامه دانشجویان با ورود به تونل متروی قم به سمت دستگاه عظیم حفاری TBM حرکت کردند و پس بازدید از آن دستگاه و ارائه توضیحاتی درباره آن از سوی مهندسین در جریان نحوه کار آن دستگاه قرار گرفتند. در پایان نیز مهندسین پروژه به سوالات دانشجویان مکانیک دانشگاه قم پاسخ گفتند و ابهامات ایشان را در باره پروژه و تجهیزات کارگاهی مورد استفاده در آن رفع نمودند.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.
معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم: با استفاده از تجربه های شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینه ها، شاهد کاهش قابل توجه هزینه های اجرای تونل مکانیزه مترو قم بوده ایم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم وزارت کشور را متولی اصلی تأمین ناوگان موردنیاز مترو در کشور دانست و گفت: شهرداری قم بهمنظور تأمین ناوگان خط یک مترو قم تعامل همهجانبه و پیگیری مستمر از وزارت کشور را در دستور کار داشته و دارد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: دستگاه حفاری تونل مکانیزه (TBM) بر اساس مفاد قرارداد و نظر مشاور وقت در مالکیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بوده و شهرداری مبلغ 6/4 میلیون یورو بابت تملک آن را پرداخت ننموده است.
مدیرعامل و مدیران سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو بازدید نمودند.
به میزبانی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان وزرات کشور، مشکلات و موانع راه اندازی فاز نخست مترو قم و همچنین توسعه به سمت مسجد مقدس جمکران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مترو قم به عنوان یکی از نمادهای مهم فعالیت جهادی و انقلابی در شرایط تحریم کشور برای اثبات خودباوری و تکیه بر توان داخلی می باشد.
انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکانسنجی ادامه طرح منوریل قم