ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

امکان سنجی مجدد خط B مترو قم

21 آبان 1402

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.

image

 مدیر عامل سازمان قطار شهری قم در گفت و گو با واحد خبر سازمان قطار شهری قم بیان کرد: در مصوبه شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور سال 1396، مقرر گردید خطB  مترو قم به طول 15/2 کیلومتر با 12  ایستگاه از انتهای بلوار شهروند شهرک پردیسان تا حرم مطهر حضرت معصومه (س) اجرایی شود، لیکن از آنجائیکه دولت وقت با وجود پروژه های نیمه کاره منوریل و خط 1 مترو قم با شروع عملیات اجرایی خط B مترو قم، موافق نبود، شهرداری قم نیز به جهت محدودیت منابع مالی، اجرای این پروژه را در دستور کار قرار نداد.
محمدرضا انگشت باف افزود: امروز با توجه به تأثیر پذیری خط B مترو از مسائل مهمی شامل الحاق محدوده 570 هکتاری، توسعه احتمالی پروژه منوریل تا شهرک پردیسان(که اخیراً نیز بحث آن مطرح گردیده است ) و یا توسعه در راستای خیابان امام خمینی (ره) و ... ، در سال 1401 امکان سنجی مجدد خط B مترو قم توسط شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور مورد تصویب قرار گرفت. 
وی خاطر نشان کرد: با طرح موضوع در جلسه اخیر هیئت مدیره سازمان قطار شهری، مقرر گردید که با اخذ نظرات هر 3 مشاور خط B مترو، منوریل و طرح جامع حمل ونقل ترافیک شهر قم، پیگیری لازم از مراجع بالا دستی در دستور کار قرار گیرد و احتمالاً پس از بررسی های آتی تعداد ایستگاه های شهرک پردیسان از3 به 5 و طول کل مسیر نیز حدوداً از 15/5 کیلومتر به 28 کیلومتر افزایش پیدا کند.

تگ ها :
آخرین اخبار

برگزاری جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در آذر ماه

جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.


مترو قم در مقایسه با سایر شهرها

معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.


کاهش قابل توجه هزینه های اجرای تونل مکانیزه مترو قم

معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم: با استفاده از تجربه های شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینه ها،  شاهد کاهش قابل توجه هزینه های  اجرای تونل مکانیزه مترو قم بوده ایم.


وزارت کشور متولّی تأمین ناوگان مترو های کشور

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم وزارت کشور را متولی اصلی تأمین ناوگان موردنیاز مترو در کشور دانست و گفت: شهرداری قم به‌منظور تأمین ناوگان خط یک مترو قم تعامل همه‌جانبه و پیگیری مستمر از وزارت کشور را در دستور کار داشته و دارد.


عدم مالکیت شهرداری قم در مورد دستگاه حفاری(TBM)

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: دستگاه حفاری تونل مکانیزه (TBM) بر اساس مفاد قرارداد و نظر مشاور وقت در مالکیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بوده و شهرداری مبلغ 6/4 میلیون یورو بابت تملک آن را پرداخت ننموده است.


مترو قم همگام با توسعه شهر هوشمند

مدیرعامل و مدیران سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو بازدید نمودند.


بررسی مسائل مرتبط با خط 1 مترو قم

به میزبانی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان وزرات کشور، مشکلات و موانع راه اندازی فاز نخست مترو قم و همچنین توسعه به سمت مسجد مقدس جمکران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


مترو قم نماد فعالیت جهادی وانقلابی

مترو قم به عنوان یکی از نمادهای مهم فعالیت جهادی و انقلابی در شرایط تحریم کشور برای اثبات خودباوری و تکیه بر توان داخلی می باشد.


انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکان‌سنجی ادامه طرح منوریل قم

انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکان‌سنجی ادامه طرح منوریل قم


مترو و منوریل محور جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم

جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با محوریت موضوعات مرتبط با پروژه های حمل و نقل ریلی شهر قم در محل سازمان قطار شهری قم برگزار گردید.