ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

امکان سنجی مجدد خط B مترو قم

21 آبان 1402

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.

image

 مدیر عامل سازمان قطار شهری قم در گفت و گو با واحد خبر سازمان قطار شهری قم بیان کرد: در مصوبه شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور سال 1396، مقرر گردید خطB  مترو قم به طول 15/2 کیلومتر با 12  ایستگاه از انتهای بلوار شهروند شهرک پردیسان تا حرم مطهر حضرت معصومه (س) اجرایی شود، لیکن از آنجائیکه دولت وقت با وجود پروژه های نیمه کاره منوریل و خط 1 مترو قم با شروع عملیات اجرایی خط B مترو قم، موافق نبود، شهرداری قم نیز به جهت محدودیت منابع مالی، اجرای این پروژه را در دستور کار قرار نداد.
محمدرضا انگشت باف افزود: امروز با توجه به تأثیر پذیری خط B مترو از مسائل مهمی شامل الحاق محدوده 570 هکتاری، توسعه احتمالی پروژه منوریل تا شهرک پردیسان(که اخیراً نیز بحث آن مطرح گردیده است ) و یا توسعه در راستای خیابان امام خمینی (ره) و ... ، در سال 1401 امکان سنجی مجدد خط B مترو قم توسط شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور مورد تصویب قرار گرفت. 
وی خاطر نشان کرد: با طرح موضوع در جلسه اخیر هیئت مدیره سازمان قطار شهری، مقرر گردید که با اخذ نظرات هر 3 مشاور خط B مترو، منوریل و طرح جامع حمل ونقل ترافیک شهر قم، پیگیری لازم از مراجع بالا دستی در دستور کار قرار گیرد و احتمالاً پس از بررسی های آتی تعداد ایستگاه های شهرک پردیسان از3 به 5 و طول کل مسیر نیز حدوداً از 15/5 کیلومتر به 28 کیلومتر افزایش پیدا کند.

تگ ها :
آخرین اخبار

تست و تحویل گیری موانع انتهایی خط یک مترو قم

معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.


آیت الله اعرافی: پیشرفت پروژه مترو قم نسبت به بازدید سال 1397 قابل توجه است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.


اتصال پردیسان به میدان 72 تن  توسط خط B متروی قم

دکترآقامیری: خط  Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.


افزایش ۵۰۰ درصدی مبلغ اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.


برآورد هزینه احداث هر کیلومتر خط 2 مترو قم

هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.


آماده سازی کلیّات پیوست فرهنگی پروژه های سازمان قطار شهری قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.


پله برقی های ایستگاه کشاورز در مسیر نصب و راه اندازی

تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.


برگزاری جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در آذر ماه

جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.


بهره برداری ایمن از مترو قم با تأمین سامانه سیگنالینگ

سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.


مترو قم در مقایسه با سایر شهرها

معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.