مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری قم در گفت و گو با واحد خبر سازمان قطار شهری قم بیان کرد: در مصوبه شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور سال 1396، مقرر گردید خطB مترو قم به طول 15/2 کیلومتر با 12 ایستگاه از انتهای بلوار شهروند شهرک پردیسان تا حرم مطهر حضرت معصومه (س) اجرایی شود، لیکن از آنجائیکه دولت وقت با وجود پروژه های نیمه کاره منوریل و خط 1 مترو قم با شروع عملیات اجرایی خط B مترو قم، موافق نبود، شهرداری قم نیز به جهت محدودیت منابع مالی، اجرای این پروژه را در دستور کار قرار نداد.
محمدرضا انگشت باف افزود: امروز با توجه به تأثیر پذیری خط B مترو از مسائل مهمی شامل الحاق محدوده 570 هکتاری، توسعه احتمالی پروژه منوریل تا شهرک پردیسان(که اخیراً نیز بحث آن مطرح گردیده است ) و یا توسعه در راستای خیابان امام خمینی (ره) و ... ، در سال 1401 امکان سنجی مجدد خط B مترو قم توسط شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور مورد تصویب قرار گرفت.
وی خاطر نشان کرد: با طرح موضوع در جلسه اخیر هیئت مدیره سازمان قطار شهری، مقرر گردید که با اخذ نظرات هر 3 مشاور خط B مترو، منوریل و طرح جامع حمل ونقل ترافیک شهر قم، پیگیری لازم از مراجع بالا دستی در دستور کار قرار گیرد و احتمالاً پس از بررسی های آتی تعداد ایستگاه های شهرک پردیسان از3 به 5 و طول کل مسیر نیز حدوداً از 15/5 کیلومتر به 28 کیلومتر افزایش پیدا کند.
شهردار قم از قطعی شدن تخصیص ۲۳ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت از سوی بانک مرکزی به شهرداری قم برای پروژه قطار شهری و حملونقل عمومی خبر داد.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم، ضمن بازدید از تونل سنتی مترو، از دریافت مجوز انتشار ۱۹۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت در واسپین ساعات پایانی سالجاری، برای سال آینده خبر داد.
شهردار قم از رعایت کامل آخرین استانداردهای تجهیزاتی و فنی در اجرای پروژه مترو قم خبر داد و گفت: بهرهبرداری از فاز نخست خط یک پروژه مترو قم به شرط تأمین ناوگان در کمترین زمان به انجام خواهد رسید.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم از ارزش یک میلیون یورویی خودرو امداد نجات مترو قم خبر داد و گفت: این خودرو به همراه تجهیزات جانبی در روزهای گذشته تحویل پروژه مترو قم شده است.
شهردار قم صبح امروز از مجموعه سایت دپو، ساختمان مرکز فرمان و مدیریت و انبار تجهیزات مترو قم بازدید کرد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی قم گفت: سال ۱۴۰۳ و همزمان با ورود خودروی امداد و نجات (Rescue car) تکمیل ساختمان مرکز فرمان و بهرهبرداری مترو قم برای سازمان حملونقل ریلی قم انجام شد.
شهردار قم گفت: بودجه شهرداری قم در سال ۱۴۰۳ به تحقق بالای صددرصدی خواهد رسید و این نشاندهنده برنامهمحور بودن مجموعه است.
رئیسکل دادگستری استان قم گفت: با توجه به جمعیت شهر قم و نیازهای حمل و نقلی ضرورت دارد که خط دوم متروی قم اجرایی شود.
کاشت حدود ۵۰۰ اصله درخت مثمر در طول هفته درختکاری در محوطه فضای سبز دپو مترو قم صورت گرفت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم گفت: تاکنون ۷۵۰ متر از تونل سنتی در کارگاه جمکران در عمق ۱۲ تا ۱۵ متری زمین حفاری شده و پس از تکمیل این پروژه، محدوده شمال غرب شهر قم به جنوب شرق شهر و مسجد مقدس جمکران متصل خواهد شد.