ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

آیت الله اعرافی: پیشرفت پروژه مترو قم نسبت به بازدید سال 1397 قابل توجه است

21 بهمن 1402

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.

image

به گزارش واحد خبر سازمان قطار شهری شهرداری قم  ظهر روز دوشنبه در حاشیه آئین افتتاح 57 پروژه شهرداری قم که به مناسبت ایام دهه فجر و در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور به همراه جمعی از مدیران شهری از ایستگاه مترو شهید مطهری بازدید کردند.
در این بازدید مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با تشریح آخرین وضعیت پروژه کلان فاز نخست خط 1 مترو قم گفت: فاز نخست  خط 1 مترو قم با اختصاص واگن آماده انجام مراحل تست گرم و بهره‌برداری می باشد و در خصوص اختصاص واگن نیز راهکارهای مختلف توسط وزارت کشور به‌عنوان متولی تأمین ناوگان مترو در حال انجام است.
محمدرضا انگشت‌باف پیشرفت فیزیکی 2 ایستگاه مسافری فاز نخست را بیش از97 درصد عنوان کرد و افزود: در این فاز از 6 ایستگاه، 2 ایستگاه آن آماده بهره‌برداری بوده و ایستگاه‌های عبوری  نیز در حال انجام مراحل عمرانی است تا در آینده امکان عبور ایمن قطار وجود داشته باشد.
وی افزود: برای توسعه مترو قم به سمت مسجد مقدس جمکران نیز که مورد تاکید ارکان سازمان قطار شهری و شورای اسلامی شهر قم می باشد، برنامه ریزی اولیه صورت پذیرفته و اقداماتی از قبیل بازنگری، مطالعات، طراحی و تهیه اسناد مربوطه در حال پیگیری و انجام می باشد که برای اجرای این فاز از پروژه طی برنامه 4 ساله با تکمیل حداقل 3 ایستگاه و ۹ کیلومتر مسیر، نیاز به تأمین اعتباری بالغ بر ۶۰۰۰ میلیارد تومان می باشد.
محمدرضا انگشت باف در ادامه از بومی سازی بخش عمده‌ای از تجهیزات و روسازی  در پروژه مترو قم برای اولین بار در سطح کشور خبر داد و آن را موجب کاهش خروج ارز از کشور و گام بزرگی به سمت خودکفایی و به حداقل رساندن واردات در زمینه صنعت ریلی کشور دانست. 
آیت الله اعرافی ضمن تشکر از همه دست اندرکاران اجرای پروژه بزرگ مترو قم، روند پیشرفت صورت گرفته نسبت به بازدید سال 1397 ایشان را قابل توجه دانست و استفاده از همه ظرفیت های شهر مقدس قم را به عنوان ام القری جهان تشیع در جهت حمایت از مترو قم ضروری دانست.

بازدید سال 1397

تگ ها :
آخرین اخبار

تست و تحویل گیری موانع انتهایی خط یک مترو قم

معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.


اتصال پردیسان به میدان 72 تن  توسط خط B متروی قم

دکترآقامیری: خط  Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.


افزایش ۵۰۰ درصدی مبلغ اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.


برآورد هزینه احداث هر کیلومتر خط 2 مترو قم

هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.


آماده سازی کلیّات پیوست فرهنگی پروژه های سازمان قطار شهری قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.


پله برقی های ایستگاه کشاورز در مسیر نصب و راه اندازی

تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.


برگزاری جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در آذر ماه

جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.


بهره برداری ایمن از مترو قم با تأمین سامانه سیگنالینگ

سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.


امکان سنجی مجدد خط B مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.


مترو قم در مقایسه با سایر شهرها

معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.