در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم، «فرامز عظیمی» به عنوان شهردار قم انتخاب شد.
به گزارش شهرنیوز، در یکصد و شصت و هشتمین جلسه رسمی علنی شورای اسلامی شهر قم که امروز _ دوشنبه بیستونهم اردیبهشت_ در ساختمان شهید زینالدین برگزار شد، فرامرز عظیمی بهعنوان شهردار جدید کلانشهر قم انتخاب شد.
روحالله امراللهی، رئیس شورای اسلامی شهر قم، در این جلسه با اشاره به روند انتخاب شهردار گفت: فرایند انتخاب شهردار قم با شفافیت کامل و طی جلسات متعدد انجام شد. در ابتدا ۳۸ نفر داوطلب تصدی این سمت بودند که در دو مرحله پالایش و بررسی شدند. از میان ۱۷ گزینه نهایی، ۷ نفر انصراف دادند و ۱۰ کاندیدا گزارش کامل رزومه خود را ارائه دادند و از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گرفتند.
وی افزود: بررسیها در قالب شش جلسه تلفیقی و در مجموع بیش از ۱۰ جلسه اختصاصی ادامه یافت و شورا بیش از ۳۵ ساعت جلسه رسمی با حضور اعضا برای انتخاب شهردار برگزار کرد؛ اقدامی که در تاریخ شورای شهر قم بیسابقه بوده است.
رئیس شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر شفافیت عملکرد شورا اظهار کرد: شورا تصمیم گرفت روند انتخاب شهردار بهصورت علنی برگزار شود تا پاسخگوی مطالبات عمومی باشد.
وی گفت: نامزدهایی که در فرایند بررسی قرار گرفتند، از چهرههای باتجربه در حوزه مدیریت شهری بودند که از جمله آنها میتوان به ابوالفضل اسماعیلی، مجید متینفر، دهناد، امیدیان، اقبالیان، زارعیکوشا، همتی، سبحانی، تقدسینژاد و فرامرز عظیمی اشاره کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر قم با اعلام نتیجه نهایی گفت: در پایان این فرایند، فرامرز عظیمی، مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت کشور، با رأی اعضای شورای اسلامی شهر قم بهعنوان شهردار جدید کلانشهر قم انتخاب شد.
فرامرز عظیمی پیش از این مسئولیتهایی از جمله مدیرعاملی شرکت پیامرسا وابسته به شهرداری تهران، شهرداری منطقه ۱۰ تهران و مدیریت شرکت نوسازی عباسآباد را برعهده داشته است.
پیش از این سیدمرتضی سقائیاننژاد حدود ۱۰ سال سکاندار شهرداری قم بود که در پایان فروردینماه ۱۴۰۴ از سمت خود استعفا داد، پس از آن مجید متینفر بهعنوان سرپرست شهرداری قم منصوب شد و پس از نزدیک به یک ماه، با رأی شورا، فرامرز عظیمی بهعنوان شهردار جدید قم انتخاب شد.
اولین جلسه هیئت مدیره سازمان حمل و نقل ریلی به ریاست دکتر عظیمی و با حضور تمامی اعضاء در سالن جلسات این سازمان، برگزار شد.
با هدف تسریع در بهرهبرداری خط Aمترو قم مصوبه یک رام ۵ واگنه از شرکت واگنسازی پارس وابسته به شرکت مپنا، در یکصد و هفتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: انتظار داریم که امسال واگنهای متروی قم تامین شده و خط نخست متروی قم راهاندازی شود.
پس از سالها تاخیر، حاشیهسازی و دو بار حذف از دستور کار، خط دوم متروی قم بار دیگر بهطور جدی روی میز تصمیمگیری قرار گرفت و اینبار با تأیید شورای عالی ترافیک کشور همراه شد؛ پروژهای ۲۸ کیلومتری در محور شمال-جنوب که با ۲۱ ایستگاه قرار است در صورت بازشدن گرههای چندین ساله اداری و مدیریتی و اعتباری، به یکی از اساسیترین نیازهای کلانشهر قم پاسخ دهد: حملونقل انبوهبر، پاک و پایدار.
استاندار قم با اشاره به اینکه در شهر قم مراکز اقامتی مناسبی برای زائران نداریم، گفت: باید دست به دست یکدیگر شرایطی را فراهم کنیم تا سرمایهگذاران در این شهر حضور پررنگتری داشته باشند.
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: مردم پردیسان برای حملونقل به خطوط انبوهبر نیاز دارند و از دولت تقاضا داریم تا از ظرفیت اراضی دولتی برای پشتیبانی این پروژه استفاده کند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر پیگیری وزارت کشور برای تأمین واگنهای خط یک مترو، از تصویب احیای خط دوم متروی قم در شورای ترافیک با هدف خدمت رسانی به نقاط پرجمعیت شهر قم خبر داد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اعلام ابلاغ حکم دکتر عظیمی به عنوان شهردار کلانشهر قم گفت: با توجه به وصول پاسخ مثبت استعلام و تکمیل مراحل قانونی، حکم دکتر فرامرز عظیمی به عنوان شهردار قم از سوی وزیر کشور صادر و به استان ابلاغ شد.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: مطالعات امکانسنجی خط B حملونقل ریلی قم هماکنون با پیشرفت ۵۰ درصدی در حال انجام است و پیشبینی میشود عملیات اجرایی خط از سال آینده آغاز شود.
استاندار قم با اشاره به پیشرفتهای قابل توجه پروژه مترو قم گفت: با همکاری شرکت صنایع الکترونیک ایران، سیستمهای نوین کنترل و مدیریت ریلی برای مترو قم طراحی و اجرا خواهد شد تا شاهد بهرهبرداری هرچه بهتر از این پروژه حیاتی باشیم.