مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با اشاره به برقدار شدن ریل سوم تغذیه متروی قم گفت: پروژه سیگنالینگ متروی قم ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پس از تأمین واگن کامل خواهد شد.
محمدرضا انگشتباف در گفتوگو با خبرنگار شهرنیوز اظهار کرد: متولی اصلی تأمین واگن مترو، وزارت کشور است و شهرداری قم در این زمینه مسئولیتی ندارد.
وی از انعقاد قرارداد مناسب با یک شرکت چینی برای تأمین ۵۰ دستگاه واگن خبر داد و افزود: در صورت تأمین مالی این پروژه توسط دولت، تا ۱۵ سال آینده مشکلی از بابت ناوگان مترو نخواهیم داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با اشاره به برنامههای کوتاهمدت شهرداری قم گفت: پیشبینی میشود فاز اول پروژه با یک رامواگن تا مهر یا آبان ۱۴۰۴ راهاندازی شود.
وی تأکید کرد: تست گرم این خط حدود یک تا دو ماه زمان میبرد و پس از اطمینان از دریافت واگنها، این مرحله نیز اجرایی خواهد شد.
انگشت باف با بیان اینکه ریل سوم تغذیه مترو قم از اواخر ۱۴۰۲ برقدار شده، اظهار داشت: اتصال این خط به شبکه برق تکمیل شده و از نظر زیرساختی آماده بهرهبرداری است.
وی از پیشرفت ۲۰ درصدی قرارداد سیگنالینگ خبر داد و گفت: پیمانکار متعهد شده است ظرف سه ماه پس از تأمین واگن، سیگنالینگ موقت را اجرایی کند، چرا که سیگنالینگ و واگن باید همزمان پیش بروند.
اولین جلسه هیئت مدیره سازمان حمل و نقل ریلی به ریاست دکتر عظیمی و با حضور تمامی اعضاء در سالن جلسات این سازمان، برگزار شد.
با هدف تسریع در بهرهبرداری خط Aمترو قم مصوبه یک رام ۵ واگنه از شرکت واگنسازی پارس وابسته به شرکت مپنا، در یکصد و هفتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: انتظار داریم که امسال واگنهای متروی قم تامین شده و خط نخست متروی قم راهاندازی شود.
پس از سالها تاخیر، حاشیهسازی و دو بار حذف از دستور کار، خط دوم متروی قم بار دیگر بهطور جدی روی میز تصمیمگیری قرار گرفت و اینبار با تأیید شورای عالی ترافیک کشور همراه شد؛ پروژهای ۲۸ کیلومتری در محور شمال-جنوب که با ۲۱ ایستگاه قرار است در صورت بازشدن گرههای چندین ساله اداری و مدیریتی و اعتباری، به یکی از اساسیترین نیازهای کلانشهر قم پاسخ دهد: حملونقل انبوهبر، پاک و پایدار.
استاندار قم با اشاره به اینکه در شهر قم مراکز اقامتی مناسبی برای زائران نداریم، گفت: باید دست به دست یکدیگر شرایطی را فراهم کنیم تا سرمایهگذاران در این شهر حضور پررنگتری داشته باشند.
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: مردم پردیسان برای حملونقل به خطوط انبوهبر نیاز دارند و از دولت تقاضا داریم تا از ظرفیت اراضی دولتی برای پشتیبانی این پروژه استفاده کند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر پیگیری وزارت کشور برای تأمین واگنهای خط یک مترو، از تصویب احیای خط دوم متروی قم در شورای ترافیک با هدف خدمت رسانی به نقاط پرجمعیت شهر قم خبر داد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اعلام ابلاغ حکم دکتر عظیمی به عنوان شهردار کلانشهر قم گفت: با توجه به وصول پاسخ مثبت استعلام و تکمیل مراحل قانونی، حکم دکتر فرامرز عظیمی به عنوان شهردار قم از سوی وزیر کشور صادر و به استان ابلاغ شد.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: مطالعات امکانسنجی خط B حملونقل ریلی قم هماکنون با پیشرفت ۵۰ درصدی در حال انجام است و پیشبینی میشود عملیات اجرایی خط از سال آینده آغاز شود.
استاندار قم با اشاره به پیشرفتهای قابل توجه پروژه مترو قم گفت: با همکاری شرکت صنایع الکترونیک ایران، سیستمهای نوین کنترل و مدیریت ریلی برای مترو قم طراحی و اجرا خواهد شد تا شاهد بهرهبرداری هرچه بهتر از این پروژه حیاتی باشیم.