با دستور سرپرست شهرداری قم و با توجه به پیشرفت پروژه، اجرای عملیات بتنریزی پوشش نهایی تونل سنتی مترو قم آغاز شد.
به گزارش شهرنیوز، به دنبال بازدید روز گذشته سرپرست شهرداری قم از عملیات حفاری سنتی قطعه پایانی تونل خط یک مترو قم حدفاصل میدان بقیه الله تا مسجد مقدس جمکران، با توجه به پیشرفت مناسب پروژه و لزوم آغاز مراحل جدید اجرایی، عملیات بتنریزی لاینینگ تونل این بخش از مترو قم آغاز شد.
محمدرضا انگشت باف، مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم در این زمینه گفت: اجرای بتن ریزی پوشش نهایی (لاینینگ) تونل NATM خط یک متروی قم با قالب هیدرولیک انجام میگیرد.
وی با تشریح این پروژه و آخرین وضعیت اجرایی آن ادامه داد: این تونل که بهصورت سنتی حفاری میشود، ایستگاه میدان بقیه الله (عج) را به ایستگاه مسجد مقدس جمکران متصل میکند و اجرای عملیات حفاری آن از خرداد ماه سال گذشته آغاز و اکنون با ۲۹ درصد پیشرفت وارد مرحله لاینینگ دیواره و سقف با استفاده از قالب تونلی شده است.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با تأکید بر سرعت اجرای پروژه عنوان کرد: در راستای تحقق زمانبندی ۲۴ ماهه پروژه، فعالیت عمرانی به صورت شبانه روزی و در سهشیفت در حال انجام است.
اولین جلسه هیئت مدیره سازمان حمل و نقل ریلی به ریاست دکتر عظیمی و با حضور تمامی اعضاء در سالن جلسات این سازمان، برگزار شد.
با هدف تسریع در بهرهبرداری خط Aمترو قم مصوبه یک رام ۵ واگنه از شرکت واگنسازی پارس وابسته به شرکت مپنا، در یکصد و هفتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: انتظار داریم که امسال واگنهای متروی قم تامین شده و خط نخست متروی قم راهاندازی شود.
پس از سالها تاخیر، حاشیهسازی و دو بار حذف از دستور کار، خط دوم متروی قم بار دیگر بهطور جدی روی میز تصمیمگیری قرار گرفت و اینبار با تأیید شورای عالی ترافیک کشور همراه شد؛ پروژهای ۲۸ کیلومتری در محور شمال-جنوب که با ۲۱ ایستگاه قرار است در صورت بازشدن گرههای چندین ساله اداری و مدیریتی و اعتباری، به یکی از اساسیترین نیازهای کلانشهر قم پاسخ دهد: حملونقل انبوهبر، پاک و پایدار.
استاندار قم با اشاره به اینکه در شهر قم مراکز اقامتی مناسبی برای زائران نداریم، گفت: باید دست به دست یکدیگر شرایطی را فراهم کنیم تا سرمایهگذاران در این شهر حضور پررنگتری داشته باشند.
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: مردم پردیسان برای حملونقل به خطوط انبوهبر نیاز دارند و از دولت تقاضا داریم تا از ظرفیت اراضی دولتی برای پشتیبانی این پروژه استفاده کند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر پیگیری وزارت کشور برای تأمین واگنهای خط یک مترو، از تصویب احیای خط دوم متروی قم در شورای ترافیک با هدف خدمت رسانی به نقاط پرجمعیت شهر قم خبر داد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اعلام ابلاغ حکم دکتر عظیمی به عنوان شهردار کلانشهر قم گفت: با توجه به وصول پاسخ مثبت استعلام و تکمیل مراحل قانونی، حکم دکتر فرامرز عظیمی به عنوان شهردار قم از سوی وزیر کشور صادر و به استان ابلاغ شد.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: مطالعات امکانسنجی خط B حملونقل ریلی قم هماکنون با پیشرفت ۵۰ درصدی در حال انجام است و پیشبینی میشود عملیات اجرایی خط از سال آینده آغاز شود.
استاندار قم با اشاره به پیشرفتهای قابل توجه پروژه مترو قم گفت: با همکاری شرکت صنایع الکترونیک ایران، سیستمهای نوین کنترل و مدیریت ریلی برای مترو قم طراحی و اجرا خواهد شد تا شاهد بهرهبرداری هرچه بهتر از این پروژه حیاتی باشیم.