معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: در صورت تأمین واگن، فاز نخست متروی قم ظرفیت جابهجایی روزانه ۲۳۰۰۰ نفر را دارد.
به گزارش شهرنیوز، خسرو سامری امروز _پنجشنبه یازدهم اردیبهشت _ در بازدید اعضای کمیسیون داخلی و امور شوراهای مجلس شورای اسلامی از پروژه متروی قم اظهار کرد: فاز نخست متروی قم به طول ۶ کیلومتر آماده بهره برداری است.
وی افزود: اگر یک رام قطار مترو برای شهر قم تأمین شود میتوانیم تست گرم انجام داده و خدمت رسانی را آغاز کنیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به تردد روزانه ۲۳ هزار نفر به سمت حرم مطهر از مناطق کم برخوردار شهر قم در فاز نخست مترو گفت: در فاز دوم هم تونل تکمیل شده است.
سامری در توضیح خط دوم متروی قم خاطرنشان کرد: خط دوم عمود بر این خط است و هر دوی این خطوط در ایستگاه مطهری به هم متصل هستند.
وی با اشاره به شکلگیری یک مرکز حمل و نقل شهری در ایستگاه مطهری گفت: پایانه اتوبوسرانی، ایستگاه مترو و ایستگاه منوریل در این میدان به یکدیگر متصل میشوند که حمل و نقل ترکیبی را رقم خواهند زد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به اینکه خط دوم متروی قم به طول ۲۷ کیلومتر منطقه پردیسان را به جنوب قم متصل میکند اظهار داشت: از طرفی پروژه بزرگراه شهید سلیمانی هم از نزدیکی یکی از ایستگاههای مترو عبور میکند و مسجد جمکران هم به قطار سریعالسیر متصل خواهد شد.
سامری خاطرنشان کرد: در واقع متروی قم اتصال درون شهری حمل و نقل بین شهری در بلوار شهید سلیمانی از سمت غرب و مسجد جمکران از سمت شرق را به عهده خواهد گرفت که با عبور از نزدیکی حرم مطهر نقش محوری در کاهش ترافیک شهری ایفا میکند و با اتصال خط دوم، یک ظرفیت بزرگ حمل و نقلی در چهارسوی شهر قم خواهد بود.
اولین جلسه هیئت مدیره سازمان حمل و نقل ریلی به ریاست دکتر عظیمی و با حضور تمامی اعضاء در سالن جلسات این سازمان، برگزار شد.
با هدف تسریع در بهرهبرداری خط Aمترو قم مصوبه یک رام ۵ واگنه از شرکت واگنسازی پارس وابسته به شرکت مپنا، در یکصد و هفتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: انتظار داریم که امسال واگنهای متروی قم تامین شده و خط نخست متروی قم راهاندازی شود.
پس از سالها تاخیر، حاشیهسازی و دو بار حذف از دستور کار، خط دوم متروی قم بار دیگر بهطور جدی روی میز تصمیمگیری قرار گرفت و اینبار با تأیید شورای عالی ترافیک کشور همراه شد؛ پروژهای ۲۸ کیلومتری در محور شمال-جنوب که با ۲۱ ایستگاه قرار است در صورت بازشدن گرههای چندین ساله اداری و مدیریتی و اعتباری، به یکی از اساسیترین نیازهای کلانشهر قم پاسخ دهد: حملونقل انبوهبر، پاک و پایدار.
استاندار قم با اشاره به اینکه در شهر قم مراکز اقامتی مناسبی برای زائران نداریم، گفت: باید دست به دست یکدیگر شرایطی را فراهم کنیم تا سرمایهگذاران در این شهر حضور پررنگتری داشته باشند.
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: مردم پردیسان برای حملونقل به خطوط انبوهبر نیاز دارند و از دولت تقاضا داریم تا از ظرفیت اراضی دولتی برای پشتیبانی این پروژه استفاده کند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر پیگیری وزارت کشور برای تأمین واگنهای خط یک مترو، از تصویب احیای خط دوم متروی قم در شورای ترافیک با هدف خدمت رسانی به نقاط پرجمعیت شهر قم خبر داد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اعلام ابلاغ حکم دکتر عظیمی به عنوان شهردار کلانشهر قم گفت: با توجه به وصول پاسخ مثبت استعلام و تکمیل مراحل قانونی، حکم دکتر فرامرز عظیمی به عنوان شهردار قم از سوی وزیر کشور صادر و به استان ابلاغ شد.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: مطالعات امکانسنجی خط B حملونقل ریلی قم هماکنون با پیشرفت ۵۰ درصدی در حال انجام است و پیشبینی میشود عملیات اجرایی خط از سال آینده آغاز شود.
استاندار قم با اشاره به پیشرفتهای قابل توجه پروژه مترو قم گفت: با همکاری شرکت صنایع الکترونیک ایران، سیستمهای نوین کنترل و مدیریت ریلی برای مترو قم طراحی و اجرا خواهد شد تا شاهد بهرهبرداری هرچه بهتر از این پروژه حیاتی باشیم.