عملیات راهاندازی و تست خودرو امداد و نجات مترو قم بر روی ریل و در تونل آغاز شد.
به گزارش واحد خبر سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم، این خودرو که سال گذشته پس از تکمیل مراحل طراحی و ساخت توسط یک شرکت معتبر اروپایی به محل پروژه منتقل شده بود، اکنون وارد فاز نهایی آزمایشهای عملیاتی شده است.
محمدرضا انگشتباف، مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم بیان کرد: کارکنان فنی این سازمان تحت نظارت کارشناسان متخصص شرکت سازنده، در حال دریافت آموزشهای تخصصی برای بهرهبرداری از این خودروی مهم و کاربردی هستند.
وی تأکید کرد که این ماشین نقش حیاتی در افزایش ایمنی و آمادگی سیستم مترو قم در شرایط اضطراری ایفا خواهد کرد.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: این گام مهم، بخشی از برنامههای توسعه و ارتقای زیرساختهای حمل و نقل ریلی شهر قم محسوب میشود و در آینده نزدیک با راه اندازی فاز اول خط ۱ مترو قم، سطح خدمات اضطراری مطابق با استانداردهای از پیش تعیین شده مطابقت خواهد داشت.
اولین جلسه هیئت مدیره سازمان حمل و نقل ریلی به ریاست دکتر عظیمی و با حضور تمامی اعضاء در سالن جلسات این سازمان، برگزار شد.
با هدف تسریع در بهرهبرداری خط Aمترو قم مصوبه یک رام ۵ واگنه از شرکت واگنسازی پارس وابسته به شرکت مپنا، در یکصد و هفتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: انتظار داریم که امسال واگنهای متروی قم تامین شده و خط نخست متروی قم راهاندازی شود.
پس از سالها تاخیر، حاشیهسازی و دو بار حذف از دستور کار، خط دوم متروی قم بار دیگر بهطور جدی روی میز تصمیمگیری قرار گرفت و اینبار با تأیید شورای عالی ترافیک کشور همراه شد؛ پروژهای ۲۸ کیلومتری در محور شمال-جنوب که با ۲۱ ایستگاه قرار است در صورت بازشدن گرههای چندین ساله اداری و مدیریتی و اعتباری، به یکی از اساسیترین نیازهای کلانشهر قم پاسخ دهد: حملونقل انبوهبر، پاک و پایدار.
استاندار قم با اشاره به اینکه در شهر قم مراکز اقامتی مناسبی برای زائران نداریم، گفت: باید دست به دست یکدیگر شرایطی را فراهم کنیم تا سرمایهگذاران در این شهر حضور پررنگتری داشته باشند.
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: مردم پردیسان برای حملونقل به خطوط انبوهبر نیاز دارند و از دولت تقاضا داریم تا از ظرفیت اراضی دولتی برای پشتیبانی این پروژه استفاده کند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر پیگیری وزارت کشور برای تأمین واگنهای خط یک مترو، از تصویب احیای خط دوم متروی قم در شورای ترافیک با هدف خدمت رسانی به نقاط پرجمعیت شهر قم خبر داد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اعلام ابلاغ حکم دکتر عظیمی به عنوان شهردار کلانشهر قم گفت: با توجه به وصول پاسخ مثبت استعلام و تکمیل مراحل قانونی، حکم دکتر فرامرز عظیمی به عنوان شهردار قم از سوی وزیر کشور صادر و به استان ابلاغ شد.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: مطالعات امکانسنجی خط B حملونقل ریلی قم هماکنون با پیشرفت ۵۰ درصدی در حال انجام است و پیشبینی میشود عملیات اجرایی خط از سال آینده آغاز شود.
استاندار قم با اشاره به پیشرفتهای قابل توجه پروژه مترو قم گفت: با همکاری شرکت صنایع الکترونیک ایران، سیستمهای نوین کنترل و مدیریت ریلی برای مترو قم طراحی و اجرا خواهد شد تا شاهد بهرهبرداری هرچه بهتر از این پروژه حیاتی باشیم.