به دنبال اتمام فاز نخست عملیات عمرانی ایستگاه مترو نکویی و تکمیل عملیات عمرانی، بلوار شهید روحانی بازگشایی شد.
به گزارش واحد خبر سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم، با پایان یافتن فاز نخست عملیات عمرانی ایستگاه مترو نکویی، بلوار شهید روحانی که در جریان اجرای پروژه مسدود شده بود، بازگشایی شد.
این اقدام در راستای کاهش مزاحمتهای ترافیکی و تسهیل تردد شهروندان صورت گرفته و بیانگر تعهد مدیریت شهری به حفظ رفاه عمومی همزمان با پیشرفت پروژههای عمرانی است.
در جریان این مرحله از عملیات اجرایی، بخش اول تونل دسترسی به ایستگاه نکویی به طول تقریبی ۱۵ متر احداث شده که با توجه به موقعیت ایستگاه در تقاطع بلوار شهیدان روحانی و دلآذر، محدودیتهایی را برای عبور و مرور بهویژه در سطح زمین ایجاد کرده بود.
محمدرضا انگشتباف، مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم، ضمن عذرخواهی از ساکنان و شهروندان منطقه بابت محدودیتهای ترافیکی ایجادشده، اعلام کرد: با اتمام بخش اول پروژه، در هفته جاری محدودیتهای ترافیکی در این محدوده برداشته خواهد شد.
وی همچنین با تأکید بر اهمیت تکمیل مسیر متروی قم تا مسجد مقدس جمکران گفت: اتصال ایستگاه شهید مطهری به مسجد جمکران تا پایان سال ۱۴۰۷ در اولویت برنامههای اجرایی مدیریت شهری قرار دارد. صبر و همکاری شهروندان، دلگرمی و پشتوانهای برای تلاشگران این پروژه است.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی افزود: با وجود چالشهای موجود در اجرای پروژههای مترو، مدیریت شهری قم تلاش دارد با شفافسازی، اطلاعرسانی بهموقع و کاهش اثرات جانبی عملیات عمرانی، رضایت عمومی را حفظ کرده و گامی مؤثر در ارتقای کیفیت حملونقل عمومی شهر بردارد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: تکمیل خط یک مترو به سمت مسجد مقدس جمکران، نهتنها تحولی در نظام حملونقل شهری قم ایجاد خواهد کرد، بلکه بهطور مستقیم موجب کاهش ترافیک و تسهیل تردد زائران و مجاوران خواهد شد.
انگشتباف افزود: ایستگاه مترو نکویی ، در افق بهره برداری فاز دوم، جزو ایستگاه های مسافری است که در حال حاضر عملیات احداث آن ۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به پیشرفت چشمگیر پروژه متروی قم، از آمادگی کامل بخش شهری خط A برای بهرهبرداری خبر داد و گفت: خط A متروی قم از منطقه قلعه کامکار در ابتدای جاده جعفریه آغاز شده است و تا جمکران ادامه دارد.
شهردار قم با تاکید بر لزوم تأمین واگن متروی قم گفت: مسائلی همچون تأمین واگن مترو، تخصیص اوراق مشارکت، بهروزرسانی تجهیزات آتشنشانی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی از موضوعات اساسی شهر قم است.
شهرداری قم بهعنوان نخستین کارفرما در حوزه متروی شهری، در مسیر توسعه ناوگان ریلی خود گام بلندی برداشته و در آستانه نهاییسازی قرارداد خرید واگن مترو با شرکت واگنپارس مپنا اراک است.
معاون فنی و اجرایی سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم گفت: بر اساس برنامهریزی انجامشده و با دستور شهردار قم، بخش نخست فاز دوم با هدف بومیسازی و استفاده حداکثری از توان داخلی تا مهر ۱۴۰۷ به بهرهبرداری خواهد رسید
اعضای کمیسیون نظارت شورای شهر قم از پروژه فاز دوم خط یک مترو بازدید و بر لزوم هماهنگی همهجانبه دستگاههای ذیربط برای تسریع در پیشرفت این طرح مهم حملونقلی تأکید کردند.
شهردار قم در نشستی راهبردی با مدیران ارشد گروه مپنا، راهکارهای عملیاتی تأمین واگنهای مترو و توسعه خطوط حملونقل ریلی این کلانشهر را بررسی کرد.
شهردار قم بر لزوم تلاش همه جانبه برای تکمیل فاز دوم متروی قم برای اتصال حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران تا سال ۱۴۰۷ تاکید کرد.
دکتر عظیمی شهردار قم از مجموعه دپو و پارکینگ خط یک متروی قم بازدید کرد.
اولین جلسه هیئت مدیره سازمان حمل و نقل ریلی به ریاست دکتر عظیمی و با حضور تمامی اعضاء در سالن جلسات این سازمان، برگزار شد.
با هدف تسریع در بهرهبرداری خط Aمترو قم مصوبه یک رام ۵ واگنه از شرکت واگنسازی پارس وابسته به شرکت مپنا، در یکصد و هفتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم مورد بررسی قرار گرفت.