ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

روسازی مسیر مترو قم

09 اردیبهشت 1402

سرپرست معاونت فنی و اجرایی سازمان قطار شهری قم: از مهمترین اقدامات صورت گرفته در حوزه روسازی قطعه اول خط 1 مترو قم، انجام حدود 17/5کیلومتر روسازی مسیر میباشد. ( تاریخ انتشار1402/02/09)

image

مهندس معینی، سرپرست معاونت فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم در مصاحبه با واحد خبر سازمان قطار شهری قم بیان داشت: مراحل نهایی زیرسازی و روسازی خطوط ریلی تونل و دپو به طول 17/5 کیلومتر، شامل 2 خط مسیر تونلی به طول حدود ۱۲ کیلومتر تا بعد از ایستگاه میدان شهید مطهری و همچنین حدود 5/5 کیلومتر خط ریلی در دپو انجام گردیده است.
 در ادامه مهندس معینی عنوان نمود: اقدامات خوبی در جهت بومی سازی و استفاده از ظرفیت داخلی در تولید سوزن و کراوس اور و همچنین ادوات روسازی مسیر، در این پروژه صورت گرفته که از ظرفیت بخش فنی و دانشگاهی جهت پیشبرد مطالعات استفاده شده و در این راستا ساخت سوزن ها و کراس اور ها و همچنین بخش تکه مرکزی آنها بطور کامل توسط شرکت های داخلی دانش بنیان انجام گردید.
سرپرست معاونت فنی و اجرایی سازمان قطار شهری قم خاطر نشان کرد: حدود ۱۲۰۰ متر خط سوله پارکینگ در یک بازه زمانی ۵ ماهه اجرا شده است که از این حیث سازمان قطار شهری قم، دارای یک رکورد در سطح کشور میباشد.

 

تگ ها :
آخرین اخبار

برگزاری جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در آذر ماه

جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.


امکان سنجی مجدد خط B مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.


مترو قم در مقایسه با سایر شهرها

معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.


کاهش قابل توجه هزینه های اجرای تونل مکانیزه مترو قم

معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم: با استفاده از تجربه های شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینه ها،  شاهد کاهش قابل توجه هزینه های  اجرای تونل مکانیزه مترو قم بوده ایم.


وزارت کشور متولّی تأمین ناوگان مترو های کشور

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم وزارت کشور را متولی اصلی تأمین ناوگان موردنیاز مترو در کشور دانست و گفت: شهرداری قم به‌منظور تأمین ناوگان خط یک مترو قم تعامل همه‌جانبه و پیگیری مستمر از وزارت کشور را در دستور کار داشته و دارد.


عدم مالکیت شهرداری قم در مورد دستگاه حفاری(TBM)

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: دستگاه حفاری تونل مکانیزه (TBM) بر اساس مفاد قرارداد و نظر مشاور وقت در مالکیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بوده و شهرداری مبلغ 6/4 میلیون یورو بابت تملک آن را پرداخت ننموده است.


مترو قم همگام با توسعه شهر هوشمند

مدیرعامل و مدیران سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو بازدید نمودند.


بررسی مسائل مرتبط با خط 1 مترو قم

به میزبانی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان وزرات کشور، مشکلات و موانع راه اندازی فاز نخست مترو قم و همچنین توسعه به سمت مسجد مقدس جمکران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


مترو قم نماد فعالیت جهادی وانقلابی

مترو قم به عنوان یکی از نمادهای مهم فعالیت جهادی و انقلابی در شرایط تحریم کشور برای اثبات خودباوری و تکیه بر توان داخلی می باشد.


انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکان‌سنجی ادامه طرح منوریل قم

انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکان‌سنجی ادامه طرح منوریل قم