سرپرست معاونت فنی و اجرایی سازمان قطار شهری قم: از مهمترین اقدامات صورت گرفته در حوزه روسازی قطعه اول خط 1 مترو قم، انجام حدود 17/5کیلومتر روسازی مسیر میباشد. ( تاریخ انتشار1402/02/09)
مهندس معینی، سرپرست معاونت فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم در مصاحبه با واحد خبر سازمان قطار شهری قم بیان داشت: مراحل نهایی زیرسازی و روسازی خطوط ریلی تونل و دپو به طول 17/5 کیلومتر، شامل 2 خط مسیر تونلی به طول حدود ۱۲ کیلومتر تا بعد از ایستگاه میدان شهید مطهری و همچنین حدود 5/5 کیلومتر خط ریلی در دپو انجام گردیده است.
در ادامه مهندس معینی عنوان نمود: اقدامات خوبی در جهت بومی سازی و استفاده از ظرفیت داخلی در تولید سوزن و کراوس اور و همچنین ادوات روسازی مسیر، در این پروژه صورت گرفته که از ظرفیت بخش فنی و دانشگاهی جهت پیشبرد مطالعات استفاده شده و در این راستا ساخت سوزن ها و کراس اور ها و همچنین بخش تکه مرکزی آنها بطور کامل توسط شرکت های داخلی دانش بنیان انجام گردید.
سرپرست معاونت فنی و اجرایی سازمان قطار شهری قم خاطر نشان کرد: حدود ۱۲۰۰ متر خط سوله پارکینگ در یک بازه زمانی ۵ ماهه اجرا شده است که از این حیث سازمان قطار شهری قم، دارای یک رکورد در سطح کشور میباشد.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.