تجهیزات سامانه تهویه و اعلام حریق، ساخته شده توسط متخصصان داخلی وارد پروژه مترو قم گردید.
به گزارش واحد خبر سازمان قطار شهری قم، سیدامید خداشناس معاونت بهره برداری و تجهیزات سازمان قطار شهری عنوان نمود: با توجه به اولویت بندی و برنامه ریزی صورت گرفته در بخش تامین و نصب تجهیزات مترو ،پیشرفت بسیار خوبی در ابتدای سال جاری داشتیم که در این مرحله ضمن رعایت استانداردهای فنی، ایمنی و رفاهی پروژه برای مسافرین شاهد ورود تجهیزات سامانه تهویه ودفع دود، اعلام و اطفاء حریق به محل پروژه می باشیم.
ایشان در ادامه اظهار داشت با توجه به تحریم های ایجاد شده و نوسانات نرخ ارز، یکی از مشکلات پروژه های مترویی کشور تامین تجهیزات می باشد، که به لطف خداوند متعال و رویکرد این سازمان در بومی سازی و حمایت از تولید داخل، با تکیه بر دانش فنی متخصصان ایرانی طراحی و ساخت سامانه تهویه در داخل کشور صورت گرفته و عملیات نصب از اوایل خردادماه آغاز خواهد شد.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.
معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم: با استفاده از تجربه های شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینه ها، شاهد کاهش قابل توجه هزینه های اجرای تونل مکانیزه مترو قم بوده ایم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم وزارت کشور را متولی اصلی تأمین ناوگان موردنیاز مترو در کشور دانست و گفت: شهرداری قم بهمنظور تأمین ناوگان خط یک مترو قم تعامل همهجانبه و پیگیری مستمر از وزارت کشور را در دستور کار داشته و دارد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: دستگاه حفاری تونل مکانیزه (TBM) بر اساس مفاد قرارداد و نظر مشاور وقت در مالکیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بوده و شهرداری مبلغ 6/4 میلیون یورو بابت تملک آن را پرداخت ننموده است.
مدیرعامل و مدیران سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو بازدید نمودند.
به میزبانی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان وزرات کشور، مشکلات و موانع راه اندازی فاز نخست مترو قم و همچنین توسعه به سمت مسجد مقدس جمکران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مترو قم به عنوان یکی از نمادهای مهم فعالیت جهادی و انقلابی در شرایط تحریم کشور برای اثبات خودباوری و تکیه بر توان داخلی می باشد.
انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکانسنجی ادامه طرح منوریل قم