معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.
معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری قم در گفت و گو با واحد خبر سازمان قطار شهری قم بیان کرد: عموماً پروژه های قطار شهری کشور در دهه 80 آغاز گردیده که شرایط اقتصادی کشور در آن دهه پایدارتر بوده است، این در حالی است که احداث خط 1 مترو قم مصادف با سال های بروز تورم افسارگسیخته و تحریم های ظالمانه گردیده است، به نحویکه شهرداری قم با اخذ مصوبات متعدد از شورای عالی فنی کشور جهت اصلاح قرارداد طرح و ساخت پیمانکار خط 1 مترو قم، متناسب سازی قرارداد با شرایط روز کشور را مدّ نظر داشت.
معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه امروزه بهای تمام شده هر کیلومتر مترو در کشور حدود 20 هزار میلیارد ریال هزینه در بر دارد، تبیین داشت: علاوه بر موضوع تورم و بروز شرایط تحریم ظالمانه اقتصادی و بازرگانی، طی سال های ساخت پروژه، بودجه های عمرانی ملی متناسب با افزایش هزینه های ساخت برنامه ریزی نگردیده و تقریباً میانگین تخصیص های ملی 500 میلیارد ریال و میانگین اوراق مشارکت های سنواتی منتشره 2500 میلیارد ریال طی 10 سال بوده که این مهم بار سنگین تری را بر دوش شهرداری تحمیل کرده است.
ایشان به منظور مقایسه در شرایط برابر خطوط مترویی کشور نیز اظهار داشت که مطابق جدول آماده شده، هر یک از خطوط مترو را باید با در نظر گرفتن بودجه و اعتبارات همان شهرداری مقایسه نمود
.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.