مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم از ارزش یک میلیون یورویی خودرو امداد نجات مترو قم خبر داد و گفت: این خودرو به همراه تجهیزات جانبی در روزهای گذشته تحویل پروژه مترو قم شده است.
به گزارش شهرنیوز، محمدرضا انگشت باف ظهر امروز _ بیست و هشتم اسفند _ در بازدید شهردار قم از سایت دپوی پروژه مترو قم واقع در شهرک شهدای کامکار در بلوار حضرت معصومه (س) با اشاره به پیگیریهای انجام شده در خصوص خرید تجهیزات مورد نیاز راهاندازی مترو شامل لکوموتیو شانتر، درزین جرثقیلدار و خودروی امداد و نجات، اظها ر کرد: تأمین این تجهیزات در دستور کار شهرداری قم قرار دارد که خودروی امداد و نجات به عنوان اولین این تجهیزات در روزهای گذشته تحویل پروژه مترو قم شد.
وی تولید و تجهیز این خودرو در کشورهای اروپایی مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا را از نکات شاخص آن اعلام کرد و افزود: با توجه به تأکیدات ویژهای که در تجهیز و بهرهبرداری از پروژه مترو قم وجود دارد، تأمین تجهیزات آن نیز با ملاحظات خاصی در حال پیگیری و انجام است.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم موضوع تحریمهای اقتصادی و بینالمللی را از دیگر چالشهای موجود در تأمین تجهیزات دانست و گفت: علیرغم وجود مشکلات مختلف گمرکی و ارزی در تأمین تجهیزات تمام تلاش صورت گرفته است تا تمامی شاخصها و استانداردهای مورد نظر در تأمین تجهیزات لحاظ شود.
انگشتباف ارزش یک میلیون یورویی خودرو امداد نجات مترو قم را یادآور شد و افزود: این خودرو به همراه تجهیزات جانبی در روزهای گذشته تحویل پروژه مترو قم شده است و راهبران آن نیز با اتمام آموزش در سایر خطوط مترو کشور و اخذ گواهینامهها و مجوزهای مربوطه آماده فعالیت در مترو قم هستند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به پیشرفت چشمگیر پروژه متروی قم، از آمادگی کامل بخش شهری خط A برای بهرهبرداری خبر داد و گفت: خط A متروی قم از منطقه قلعه کامکار در ابتدای جاده جعفریه آغاز شده است و تا جمکران ادامه دارد.
شهردار قم با تاکید بر لزوم تأمین واگن متروی قم گفت: مسائلی همچون تأمین واگن مترو، تخصیص اوراق مشارکت، بهروزرسانی تجهیزات آتشنشانی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی از موضوعات اساسی شهر قم است.
به دنبال اتمام فاز نخست عملیات عمرانی ایستگاه مترو نکویی و تکمیل عملیات عمرانی، بلوار شهید روحانی بازگشایی شد.
شهرداری قم بهعنوان نخستین کارفرما در حوزه متروی شهری، در مسیر توسعه ناوگان ریلی خود گام بلندی برداشته و در آستانه نهاییسازی قرارداد خرید واگن مترو با شرکت واگنپارس مپنا اراک است.
معاون فنی و اجرایی سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم گفت: بر اساس برنامهریزی انجامشده و با دستور شهردار قم، بخش نخست فاز دوم با هدف بومیسازی و استفاده حداکثری از توان داخلی تا مهر ۱۴۰۷ به بهرهبرداری خواهد رسید
اعضای کمیسیون نظارت شورای شهر قم از پروژه فاز دوم خط یک مترو بازدید و بر لزوم هماهنگی همهجانبه دستگاههای ذیربط برای تسریع در پیشرفت این طرح مهم حملونقلی تأکید کردند.
شهردار قم در نشستی راهبردی با مدیران ارشد گروه مپنا، راهکارهای عملیاتی تأمین واگنهای مترو و توسعه خطوط حملونقل ریلی این کلانشهر را بررسی کرد.
شهردار قم بر لزوم تلاش همه جانبه برای تکمیل فاز دوم متروی قم برای اتصال حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران تا سال ۱۴۰۷ تاکید کرد.
دکتر عظیمی شهردار قم از مجموعه دپو و پارکینگ خط یک متروی قم بازدید کرد.
اولین جلسه هیئت مدیره سازمان حمل و نقل ریلی به ریاست دکتر عظیمی و با حضور تمامی اعضاء در سالن جلسات این سازمان، برگزار شد.