ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

آغاز تست گرم متروی قم با تامین رام های مورد نیاز

13 آبان 1400

دکتر اسلامی با اشاره به دیدار با دکتر زاکانی، شهردار تهران اظهار داشت: با نگاه مثبت و علاقه مندی دکتر زاکانی در خصوص خدمت به شهر مقدس قم، تأمین دو رام برای تست گرم خط یک مترو قم قطعی شد.

image

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، در جلسه ای با حضور دکتر زاکانی شهردار تهران، دکتر اسلامی رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سقائیان نژاد شهردار قم، دکتر دهناد رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم و مهندس درویشی مدیرعامل سازمان قطارشهری قم مشکلات متروی قم مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار دکتر اسلامی رئیس شورای اسلامی با اشاره به آمادگی کامل مرحله نخست مترو قم که حدود پنج و دو دهم کیلومتر از قلعه کامکار تا میدان مطهری می باشد، اظهار داشت: مترو قم در این محدوده آماده تست گرم است، اما متاسفانه امکان تامین رام برای این تست میسر نشده است و مردم شریف قم هنوز انتفاعی از این خدمت ماندگار مدیریت شهری نداشته اند.

دکتر زاکانی نیز با بیان جایگاه مهم شهر مقدس قم در جهان تشییع و اثرگذاری و نمود مهم فرهنگی این شهر، اظهار داشت: بنده به مردم این شهر بسیار علاقه مند هستم و خود را خادم این مردم می دانم، توفیق خدمت در سنگری دیگری حاصل گردیده است اما اثرگذاری و محبت های مردم  این شهر مقدس که خواستگاه انقلاب است از یاد و خاطره بنده فراموش نخواهد شد.

در این‌جلسه موضوع تأمین واگن برای تست گرم خط یک مترو  قم مورد بررسی قرار گرفت و با نگاه مثبت دکتر زاکانی شهردار تهران در خصوص خدمت به شهر مقدس قم، تأمین دو رام برای تست گرم خط یک مترو قم قطعی شد، با توجه به تامین این رام ها، تست گرم خط یک مترو قم به‌ زودی آغاز خواهد شد.

تگ ها :
آخرین اخبار

برگزاری جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در آذر ماه

جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.


امکان سنجی مجدد خط B مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.


مترو قم در مقایسه با سایر شهرها

معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.


کاهش قابل توجه هزینه های اجرای تونل مکانیزه مترو قم

معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم: با استفاده از تجربه های شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینه ها،  شاهد کاهش قابل توجه هزینه های  اجرای تونل مکانیزه مترو قم بوده ایم.


وزارت کشور متولّی تأمین ناوگان مترو های کشور

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم وزارت کشور را متولی اصلی تأمین ناوگان موردنیاز مترو در کشور دانست و گفت: شهرداری قم به‌منظور تأمین ناوگان خط یک مترو قم تعامل همه‌جانبه و پیگیری مستمر از وزارت کشور را در دستور کار داشته و دارد.


عدم مالکیت شهرداری قم در مورد دستگاه حفاری(TBM)

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: دستگاه حفاری تونل مکانیزه (TBM) بر اساس مفاد قرارداد و نظر مشاور وقت در مالکیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بوده و شهرداری مبلغ 6/4 میلیون یورو بابت تملک آن را پرداخت ننموده است.


مترو قم همگام با توسعه شهر هوشمند

مدیرعامل و مدیران سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو بازدید نمودند.


بررسی مسائل مرتبط با خط 1 مترو قم

به میزبانی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان وزرات کشور، مشکلات و موانع راه اندازی فاز نخست مترو قم و همچنین توسعه به سمت مسجد مقدس جمکران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


مترو قم نماد فعالیت جهادی وانقلابی

مترو قم به عنوان یکی از نمادهای مهم فعالیت جهادی و انقلابی در شرایط تحریم کشور برای اثبات خودباوری و تکیه بر توان داخلی می باشد.


انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکان‌سنجی ادامه طرح منوریل قم

انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکان‌سنجی ادامه طرح منوریل قم