وزیر کشور پس از جلسه با مدیریت شهری قم از تعیین تکلیف مونوریل قم برای ادامه مسیر تا پردیسان خبر داد.
به گزارش شهرنیوز، احمد وحیدی در در حاشیه جلسه بررسی وضعیت پروژههای قطار
شهری قم که با حضور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، شهردار قم،
مدیران وزارت کشور و مسئولان مدیریت شهری قم برگزار شد، در گفت و گو با
خبرنگاران اظهار داشت: در این جلسه در رابطه با دو موضوع مترو و مونوریل به
طور مفصل صحبت شد.
وی با اشاره به اینکه در بحث مترو یک نیاز فوری برای تست گرم در قم وجود
دارد گفت: در این جلسه برای تامین واگن چند گزینه مطرح شد. این گزینهها با
دو هدف تامین واگن برای تست گرم و حمل و نقل مسافر مطرح شدند.
وزیر کشور به پنج گزینه مطرح شده برای تامین واگن متروی قم اشاره کرد و
افزود: برخی گزینهها سهل الوصولتر و برخی دیگر پایدارتر هستند.
وی ادامه داد: پس از مطرح شدن این ۵ گزینه، قرار شد طی دو سه هفته آینده
انواع مسائل آنها را بررسی کنیم و در نهایت به نتیجه برسانیم.
وحیدی با اشاره به بحثهای صورت گرفته در این جلسه در رابطه با سرنوشت
پروژه مونوریل گفت: مونوریل میتواند جایگزین خط دوم متروی قم شود.
وی با اشاره به بررسی گزینههای احتمالی برای ادامه مسیر مونوریل اضافه
کرد: درباره نحوه ادامه این پروژه صحبتهایی صورت گرفت. به عنوان مثال ممکن
است ادامه پروژه روی سطح زمین اتفاق بیفتد.
وزیر کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر نمیتوان برای تعیین تکلیف
مونوریل قم زمان خاصی اعلام کرد افزود: مهم این است که به راهحلهایی
رسیدهایم و باید این راه حلها را پیش ببریم.*****
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.
معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم: با استفاده از تجربه های شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینه ها، شاهد کاهش قابل توجه هزینه های اجرای تونل مکانیزه مترو قم بوده ایم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم وزارت کشور را متولی اصلی تأمین ناوگان موردنیاز مترو در کشور دانست و گفت: شهرداری قم بهمنظور تأمین ناوگان خط یک مترو قم تعامل همهجانبه و پیگیری مستمر از وزارت کشور را در دستور کار داشته و دارد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: دستگاه حفاری تونل مکانیزه (TBM) بر اساس مفاد قرارداد و نظر مشاور وقت در مالکیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بوده و شهرداری مبلغ 6/4 میلیون یورو بابت تملک آن را پرداخت ننموده است.
مدیرعامل و مدیران سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو بازدید نمودند.
به میزبانی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان وزرات کشور، مشکلات و موانع راه اندازی فاز نخست مترو قم و همچنین توسعه به سمت مسجد مقدس جمکران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مترو قم به عنوان یکی از نمادهای مهم فعالیت جهادی و انقلابی در شرایط تحریم کشور برای اثبات خودباوری و تکیه بر توان داخلی می باشد.
انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکانسنجی ادامه طرح منوریل قم