مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از عزم جدی این سازمان برای حمایت همهجانبه از مهندسی و تولیدات داخلی خبر داد.
به گزارش واحد خبر سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم، محمدرضا انگشتباف در گفتوگویی با اشاره به بهرهگیری از تجهیزات ساخت داخل در پروژه متروی قم اظهار کرد: در اجرای این پروژه، از تابلوها و پستهای برق، پلهبرقی و آسانسور، سامانههای سیگنالینگ و تهویه، سوزن، کراساوور و سایر تجهیزات تولید داخل استفاده شده است که گامی بلند در مسیر حمایت از تولید ملی بهشمار میرود.
وی با بیان اینکه مصوبه شورای اسلامی شهر قم برای انعقاد قرارداد با شرکتهای واگنسازی داخلی نیز دریافت شده است، افزود: بهکارگیری واگنهای ملی در ناوگان مترو قم، گامی مؤثر در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۴ مبنی بر «سرمایهگذاری برای تولید» خواهد بود و به تقویت صنعت ریلی کشور کمک شایانی میکند.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی قم تأکید کرد: این اقدامات نهتنها در ارتقای فناوری و ایجاد اشتغال در کشور نقش دارد، بلکه موجب کاهش وابستگی به واردات و ارتقای کیفیت خدمات حملونقل ریلی در سطح ملی خواهد شد.
اکبر بهنامجو استاندار قم نیز هفته گذشته در گفتوگویی با خبرنگاران با اشاره به آماده بودن فاز نخست متروی قم گفت: خرید واگن متروی داخلی تنها منتظر تأیید کیفیت نهایی است تا بتوانیم فاز نخست مترو را راه اندازی کنیم.
وی از آماده شدن فاز دوم مترو تا مسجد مقدس جمکران در آینده خبر داد و عنوان کرد: تلاش این است که متروی قم تا سال ۱۴۰۷ به مسجد مقدس جمکران رسیده و سهم مهمی در کاهش ترافیک شهری و ارتقای خدمت رسانی به زائران شهر قم ایفا کند.
رئیسجمهور با تاکید بر لزوم تسریع در بهرهبرداری از متروی قم گفت: دولت به کمک برای تأمین واگن مترو متعهد است.
دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور در جریان سفر خود به شهر مقدس قم با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری قم از آخرین وضعیت این ابرطرح عمرانی قم بازدید کرد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از روند رو به رشد پروژه متروی این شهر خبر داد و اعلام کرد: خرید واگنهای تولید داخل در مراحل نهایی قرار دارد و بهزودی در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت.
استاندار قم با اشاره به اینکه فاز نخست متروی قم در انتظار تامین واگن است، گفت: پروژه منوریل از ابتدا اقتصادی نبوده است، اما حذف آن در دستور کار نیست.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به پیشرفت چشمگیر پروژه متروی قم، از آمادگی کامل بخش شهری خط A برای بهرهبرداری خبر داد و گفت: خط A متروی قم از منطقه قلعه کامکار در ابتدای جاده جعفریه آغاز شده است و تا جمکران ادامه دارد.
شهردار قم با تاکید بر لزوم تأمین واگن متروی قم گفت: مسائلی همچون تأمین واگن مترو، تخصیص اوراق مشارکت، بهروزرسانی تجهیزات آتشنشانی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی از موضوعات اساسی شهر قم است.
به دنبال اتمام فاز نخست عملیات عمرانی ایستگاه مترو نکویی و تکمیل عملیات عمرانی، بلوار شهید روحانی بازگشایی شد.
شهرداری قم بهعنوان نخستین کارفرما در حوزه متروی شهری، در مسیر توسعه ناوگان ریلی خود گام بلندی برداشته و در آستانه نهاییسازی قرارداد خرید واگن مترو با شرکت واگنپارس مپنا اراک است.
معاون فنی و اجرایی سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم گفت: بر اساس برنامهریزی انجامشده و با دستور شهردار قم، بخش نخست فاز دوم با هدف بومیسازی و استفاده حداکثری از توان داخلی تا مهر ۱۴۰۷ به بهرهبرداری خواهد رسید
اعضای کمیسیون نظارت شورای شهر قم از پروژه فاز دوم خط یک مترو بازدید و بر لزوم هماهنگی همهجانبه دستگاههای ذیربط برای تسریع در پیشرفت این طرح مهم حملونقلی تأکید کردند.