ســـازمــان حمل و نقل ریلی قــم

Qom rail transport organization

معاون استاندار قم مطرح کرد قم روی ریل خودکفایی مترو/ حمایت از تولید داخل در تأمین واگن‌ها

09 مرداد 1404

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به اهمیت تسریع در راه‌اندازی متروی قم گفت: متروی قم می‌تواند به نمادی از حمایت از تولید داخل تبدیل شود.

image

به گزارش شهرنیوز، خسرو سامری در بازدید از مجموعه واگن‌سازی پارس اراک به همراه شهردار قم و جمعی از مدیران شهری و استانی، با تأکید بر ضرورت راه‌اندازی هرچه سریع‌تر متروی قم اظهار کرد: باید از خدماتی که در مجموعه مپنا برای بومی سازی علوم مهندسی صورت می‌پذیرد، تقدیر کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه شش کیلومتر از فاز نخست خط یک متروی قم آماده بهره‌برداری است، افزود: تنها مرحله تست گرم و تأمین واگن باقی مانده و تحقق این پروژه یکی از مطالبات جدی مردم قم است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم ضمن قدردانی از مدیران سابق شهرداری قم، از ورود شهردار جدید به حوزه مترو خبر داد و تصریح کرد: وی با توان مضاعف برای تجهیز مترو وارد عمل شده‌اند و پیگیری خرید واگن از چند مسیر در دستور کار قرار گرفته است.

 

سامری با تأکید بر حمایت کامل مدیریت استان و شهر قم از تولید داخلی، خاطرنشان کرد: ترجیح ما استفاده از توان داخلی در تأمین واگن‌هاست تا گامی در راستای بومی‌سازی سیستم حمل‌ونقل ریلی شهری برداشته شود؛ مپنا نشان داده است که توانایی انجام کارهای بزرگ و بومی‌سازی فناوری‌های پیچیده را دارد.

 

وی با بیان اینکه قم دیگر فرصت تعلل ندارد، تصریح کرد: «چند سال از آماده‌سازی این خط گذشته و اکنون باید سیستمی وارد شود که پاسخگوی نیازهای عملیاتی مترو باشد.

 

معاون استاندار قم گفت: دریافت استانداردهای فنی چند ده‌گانه برای واگن‌ها ضرورت دارد و هماهنگی کامل میان دستگاه‌ها و مپنا در این زمینه حیاتی است.

 

وی ابراز امیدواری کرد: متروی قم تبدیل به نماد خوداتکایی و توانمندی ملی شود، نباید در پروژه‌های مترو در کشور به خارج وابسته بمانیم؛ قم باید آغازگر این تحول باشد.

تگ ها :
آخرین اخبار

راه اندازی متروی قم در گام نهایی / تأمین واگن در اولویت مدیریت شهری

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی قم شهرداری قم از پیشرفت ۹۷ درصدی فاز نخست متروی قم خبر داد و گفت: تا بهمن‌ سال جاری واگن‌ها باید تحویل و تست گرم آغاز شود.


متروی قم الگوی کار جهادی و حمایت از تولید داخلی خواهد شد

شهردار قم راه‌اندازی متروی قم را پروژه‌ای ملی و الگوساز دانست و بر لزوم حمایت عملی از تولید داخلی و مهندسی بومی کشور تأکید کرد.


خبر خوش برای متروی قم / موافقت با افزایش سقف ارزی ثبت سفارش ۵۰ واگن مترو

استاندار قم از موافقت وزارت صنعت، معدن و تجارت با افزایش سقف ارزی ثبت سفارش برای تأمین واگن‌های مترو خبر داد و این اتفاق را گامی مؤثر در تحقق زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی استان دانست.


معاون دادستان قم بر ضرورت تسریعِ تعیین تکلیف مونوریل قم تأکید کرد

علی‌اصغر سلطانی معاون حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان قم در جلسه بررسی آخرین وضعیت مونوریل که در دادسرا برگزار شد، بر تعیین تکلیف وضعیت این پروژه در اسرع وقت تأکید کرد.


خط دوم مترو در دومین شهر مذهبی ایران احیا می‌شود؛ قم در مسیر توسعه حمل‌ونقل پایدار شهری

پروژه مترو قم پس از ۱۴ سال وقفه و دست و پنجه نرم کردن با چالش‌هایی نظیر کمبود اعتبارات، تغییر دولت‌ها و حاشیه‌سازی‌های متعدد، بار دیگر روی میز تصمیم‌گیری قرار گرفته و اجرای خط دوم آن با تأیید شورای‌عالی ترافیک کشور در دستور کار قرار گرفته است.


رئیس‌جمهور: دولت مصمم به تأمین واگن برای متروی قم است

رئیس‌جمهور با تاکید بر لزوم تسریع در بهره‌برداری از متروی قم گفت: دولت به کمک برای تأمین واگن مترو متعهد است.


بازدید رئیس‌ جمهور از پروژه متروی قم

دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور در جریان سفر خود به شهر مقدس قم با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری قم از آخرین وضعیت این ابرطرح عمرانی قم بازدید کرد.


مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم: متروی قم، پیشتاز در حمایت از مهندسی و تولیدات داخلی

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم از عزم جدی این سازمان برای حمایت همه‌جانبه از مهندسی و تولیدات داخلی خبر داد.


پیشرفت متروی قم شتاب گرفت / تأمین واگن‌های داخلی و آغاز عملیات اجرایی خط دوم

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از روند رو به رشد پروژه متروی این شهر خبر داد و اعلام کرد: خرید واگن‌های تولید داخل در مراحل نهایی قرار دارد و به‌زودی در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت.


استاندار قم عنوان کرد: خرید واگن متروی قم در انتظار تأیید نهایی کیفیت / منوریل حذف نخواهد شد

استاندار قم با اشاره به اینکه فاز نخست متروی قم در انتظار تامین واگن است، گفت: پروژه منوریل از ابتدا اقتصادی نبوده است، اما حذف آن در دستور کار نیست.