ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

لزوم جذاب سازي طراحي ايستگاه هاي مترو جهت مشاركت بخش خصوصي

13 مرداد 1395

معاون عمراني استاندار قم گفت: با توجه به مشكلات مالي و هزينه بالاي اجراي ايستگاه هاي مترو، بايد در طراحي تدابيري انديشيده شود كه براي سرمايه گذاران جذاب بوده تا بتوانند با شهرداري مشاركت كرده بخشي از هزينه‌ها را تامين كنند. (تاریخ انتشار 95/5/13)

image

به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری به نقل از شهرنيوز، محسن بهشتي در جلسه جانمايي برخي از ايستگاه هاي مترو قم، با اشاره به بخش هاي مختلف طراحي ايستگاه هاي مترو اظهار كرد: بايد جنبه هاي مختلف اقتصادي، اجرايي و هزينه اي در طراحي ايستگاه هاي مترو در نظر گرفته شود تا بتوان بستر مناسب اجراي آنها را در شهر ايجاد كرد.

وي با تاكيد بر اينكه اجراي ايستگاه هاي مترو نبايد باري بر روي دوش شهرداري باشد، خاطرنشان كرد: با توجه به مشكلات مالي و هزينه بالاي اجراي ايستگاه هاي مترو، بايد در طراحي تدابيري انديشيده شود كه آنها براي سرمايه گذاران جذاب بوده تا بتوانند با شهرداري مشاركت كرده و بخشي از هزينه ها را تامين كنند.

معاون امور عمراني استاندار قم كاربري هاي مختلفي كه در طراحي هاي ايستگاه هاي مترو در نظر گرفته شده را مورد توجه قرار داد و افزود: اگر شهرداري و سازمان قطار شهري بخواهند با كمك سرمايه گذار ايستگاه ها را اجرا كنند بايد بستري وجود داشته باشد كه سرمايه گذار به راحتي اين طرح را قبول كند.

وي با تاكيد بر اينكه عزم شهرداري قم بايد بر تكميل و توسعه خطوط مترو باشد، بيان كرد: اگر طراحي ايستگاه ها با ديد تجاري مورد توجه قرار گيرد، سرمايه گذار راحت تر براي ساخت آنها وارد عمل مي شود.

بهشتي با بيان اينكه برخي از ايستگاه هاي مترو، فضاهاي مناسبي براي پيش بيني فعاليت هاي اقتصادي هستند، تصريح كرد: اگر در اين زمينه پيش بيني لازم صورت گيرد در آينده مي توان كاربري هاي اقتصادي مناسبي را در اين محدوده ايجاد كرد و خدمات ويژه به مردم ارائه كرد.

تگ ها :
آخرین اخبار

برق دار شدن فاز نخست خط یک مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهري قم، برق دار شدن فاز نخست خط یک مترو را گام مهمی در جهت راه اندازی و بهره برداری از این پروژه کلان در جهت خدمت رسانی به شهروندان دانست.


تبریک روز کارگر توسط مدیرعامل سازمان قطار شهری قم

انگشت باف مدیر عامل سازمان قطار شهري قم با صدور پیامی ضمن تقدیر از تلاش های کارگران زحمتکش پروژه های مترو و منوریل، فرا رسیدن هفته کار و کارگر را تبریک گفت.


استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در پروژه مترو قم

معاون بهره برداری سازمان قطار شهری قم: استفاده از توان و ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و توانمند داخلی از ابتدای پروژه مترو قم تا کنون در اولویت های سازمان قطار شهری قرار داشته است.


تست و تحویل گیری موانع انتهایی خط یک مترو قم

معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.


آیت الله اعرافی: پیشرفت پروژه مترو قم نسبت به بازدید سال 1397 قابل توجه است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.


اتصال پردیسان به میدان 72 تن  توسط خط B متروی قم

دکترآقامیری: خط  Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.


افزایش ۵۰۰ درصدی مبلغ اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.


برآورد هزینه احداث هر کیلومتر خط 2 مترو قم

هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.


آماده سازی کلیّات پیوست فرهنگی پروژه های سازمان قطار شهری قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.


پله برقی های ایستگاه کشاورز در مسیر نصب و راه اندازی

تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.