مهندس نیلیه مدیر عامل سازمان قطار شهری قم از برگزاری جلسه فنی با شرکت مترو واگن ماش روسیه برای تأمین واگن های مترو قم خبرداد. (تاریخ انتشار 95/5/17)
مهندس نیلیه بیان کرد: با عنایت به برنامه فاز اول بهره برداری از پروژه مترو به طول حدوداً 5 کیلومتر از میدان مطهری (ایستگاه A9) تا قلعه کامکار (ایستگاه A14) و لزوم تأمین واگن های مورد نیاز این فاز، این سازمان از مدت ها قبل طی جلساتی با شرکت های چینی، ژاپنی و اروپایی در حال بررسی پیشنهادات فنی و مالی شرکت های مذکور جهت تأمین واگن های مورد نیاز این پروژه می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری افزود: هم اکنون در حال رایزنی با شرکت واگن پارس با مشارکت مترو واگن ماش روسیه برای خرید واگن های مترو قم هستیم که دیروز اولین جلسه فنی آن در قم با حضور معاون فنی و مدیر طراحی و مهندسی این شرکت روسی برگزار شد.
ایشان با اشاره به تأمین واگن های مترو از طریق فاینانس ادامه داد: تعداد کل قطارها برای خط A مترو قم 26 رام قطار 5 واگنه می باشد که برای فاز اول بهره برداری 4 رام قطار شامل 20 واگن آماده خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه تا کنون با هیچ شرکتی قرداد خرید واگن امضاء نکرده ایم، ابراز داشت: ما سعی داریم با بررسی پیشنهادات از شرکت های مختلف بتوانیم واگن هایی با بهترین مشخصات فنی و کیفیت و در عین حال کمترین هزینه را تأمین نماییم.
مدیر عامل سازمان قطار شهري قم، برق دار شدن فاز نخست خط یک مترو را گام مهمی در جهت راه اندازی و بهره برداری از این پروژه کلان در جهت خدمت رسانی به شهروندان دانست.
انگشت باف مدیر عامل سازمان قطار شهري قم با صدور پیامی ضمن تقدیر از تلاش های کارگران زحمتکش پروژه های مترو و منوریل، فرا رسیدن هفته کار و کارگر را تبریک گفت.
معاون بهره برداری سازمان قطار شهری قم: استفاده از توان و ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و توانمند داخلی از ابتدای پروژه مترو قم تا کنون در اولویت های سازمان قطار شهری قرار داشته است.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.