ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

مبناي توافق با پيمانكار پروژه مترو قم بايد قرارداد باشد

18 آبان 1395

عضو شوراي اسلامي شهر قم با تأكيد بر اينكه دفاع از پيمانكار منطقي نيست و مبنا بايد قرارداد باشد، گفت: هرچند معتقد هستيم بايد به پيمانكار كمك كرد كه پروژه را پيش ببرد. (تاریخ انتشار  95/8/17)

image

به گزارش روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهر نيوز ، حسن بختياري در دويست و چهارمين جلسه شوراي اسلامي شهر قم، با اشاره به قرارداد قرارگاه خاتم‌الأنبيا در پروژه مترو گفت: قرارداد در مقطعي كه منعقد شده مقطوع بود بخش ارزي و ريالي داشته است، زماني كه قرارداد بخش ارزي دارد بايد قاعدتاً در صورت تغيير قيمت هم همان مبنا صورت گيرد.

وي با اشاره به طرح صورت جلسه سازمان قطار شهري و پيمانكار در شوراي شهر سوم، تصريح كرد: مخالفتي كه در سال ۹۳ با اين اصلاح قرارداد شده به همين خاطر بوده كه تغيير قيمت ارز نبايد تاثيري در اين قرارداد مقطوع داشته باشد.

عضو شوراي اسلامي شهر قم با تاكيد بر اينكه مبناي عمل تعديل در اين قرارداد بايد قوانين سازمان برنامه و بودجه باشد، گفت: اينكه ما ۱۵ درصد پيشرفت داريم دليل نمي‌شود كه پذيرش رقمي جديد را براي قرارداد داشته باشيم.

وي با اشاره به اينكه پروژه مترو يك مگاپروژه و پيمانكار آن نيز مگاپيمانكار است، افزود: قاعدتاً پيمانكار قبل از عقد هر پيماني تغيير قيمت‌ها و مشكلات در مسير پروژه را پيش بيني كرده و در قيمت‌هاي خود لحاظ مي‌كند و امروز نبايد مدعي باشد كه متضرر شده و بايد تعديل صورت گيرد.

بختياري با تأكيد بر اينكه دفاع از پيمانكار منطقي نيست و مبنا بايد قرارداد باشد، تصريح كرد: هرچند معتقد هستيم بايد به پيمانكار كمك كرد كه پروژه را پيش ببرد.

تگ ها :
آخرین اخبار

بازدید مدیران استان و شهرداری از پروژه های قطار شهری

استاندار قم: به واسطه زحمات همکاران  شهرداری و سازمان قطار شهری، اقدامات خوبی در پروژه مترو قم صورت گرفته است.


برق دار شدن فاز نخست خط یک مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهري قم، برق دار شدن فاز نخست خط یک مترو را گام مهمی در جهت راه اندازی و بهره برداری از این پروژه کلان در جهت خدمت رسانی به شهروندان دانست.


تبریک روز کارگر توسط مدیرعامل سازمان قطار شهری قم

انگشت باف مدیر عامل سازمان قطار شهري قم با صدور پیامی ضمن تقدیر از تلاش های کارگران زحمتکش پروژه های مترو و منوریل، فرا رسیدن هفته کار و کارگر را تبریک گفت.


استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در پروژه مترو قم

معاون بهره برداری سازمان قطار شهری قم: استفاده از توان و ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و توانمند داخلی از ابتدای پروژه مترو قم تا کنون در اولویت های سازمان قطار شهری قرار داشته است.


تست و تحویل گیری موانع انتهایی خط یک مترو قم

معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.


آیت الله اعرافی: پیشرفت پروژه مترو قم نسبت به بازدید سال 1397 قابل توجه است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.


اتصال پردیسان به میدان 72 تن  توسط خط B متروی قم

دکترآقامیری: خط  Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.


افزایش ۵۰۰ درصدی مبلغ اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.


برآورد هزینه احداث هر کیلومتر خط 2 مترو قم

هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.


آماده سازی کلیّات پیوست فرهنگی پروژه های سازمان قطار شهری قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.