شهردار قم با اشاره به آخرين وضعيت پروژه منوريل گفت: پروژه منوريل در بحث قراردادي مشكلاتي دارد كه تمام مسئولان استان براي برطرف كردن مشكلات قانوني بسيج شدهاند. (تاریخ انتشار 95/8/20)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهر نیوز، دكتر سقائياننژاد شهردار قم با حضور در غرفه خبرگزاري تسنيم در بيست و دومين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاريهاي ايران با اشاره به وضعيت پروژه منوريل قم اظهار داشت: درباره اين پروژه ما در سطح استان به اين نتيجه رسيديم كه ۱۸ كيلومتر به ۴.۷ كيلومتر برسد و بقيه ۱۸ كيلومتر را با خط B تلفيق ميكنيم. همچنين فاينانس خط B مترو از طرف وزير اقتصاد در چين مطرح شد و بنابراين خط B مترو قم با فاينانس توسط يك شركت چيني اجرا ميشود.
سقائياننژاد خاطرنشان كرد: پروژه منوريل در بحث قراردادي مشكلاتي را دارد كه مسئولان استان براي برطرف كردن آن بسيج شدهاند؛ همچنين اين خط ۴.۷ كيلومتري برقرساني شده و ۲ واگن آن آمده و ۴ واگن ديگر هم نياز دارد كه اگر مشكلاتش برطرف شود در اختيار مردم قرار ميگيرد.
استاندار قم: به واسطه زحمات همکاران شهرداری و سازمان قطار شهری، اقدامات خوبی در پروژه مترو قم صورت گرفته است.
مدیر عامل سازمان قطار شهري قم، برق دار شدن فاز نخست خط یک مترو را گام مهمی در جهت راه اندازی و بهره برداری از این پروژه کلان در جهت خدمت رسانی به شهروندان دانست.
انگشت باف مدیر عامل سازمان قطار شهري قم با صدور پیامی ضمن تقدیر از تلاش های کارگران زحمتکش پروژه های مترو و منوریل، فرا رسیدن هفته کار و کارگر را تبریک گفت.
معاون بهره برداری سازمان قطار شهری قم: استفاده از توان و ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و توانمند داخلی از ابتدای پروژه مترو قم تا کنون در اولویت های سازمان قطار شهری قرار داشته است.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.