ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

آغاز عمليات اجرايي احداث سازه نگهبان آخرين ايستگاه فاز اول مترو قم

24 آبان 1395

معاون شهردار قم گفت: در حال حاضر پنج ايستگاه فاز نخست به پيمانكار تحويل و عمليات اجرايي آغاز شده و ايستگاه آخر نيز با رفع مشكلات تا هفته آينده تحويل پيمانكار شده و عمليات اجرايي آن آغاز مي‌شود.(تاریخ انتشار 95/8/23)

image

به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهر نيوز، دكتر عليرضا قاري قرآن ظهر امروز در حاشيه بازديد اعضاي شوراي اسلامي شهر قم از ايستگاه مترو ميدان مطهري، با اشاره به وضعيت عمليات اجرايي ايستگاه‌هاي فاز نخست خط A مترو قم، اظهار كرد: در فاز نخست مترو اجراي ۶ ايستگاه پيش بيني شده كه در حال حاضر برخي تحويل پيمانكار شده و برخي نيز در حال فراهم آوري شرايط لازم براي تحويل به پيمانكار هستيم.

وي وضعيت ايستگاه‌هاي A۹ تا A۱۴ را يادآور شد و تصريح كرد: با توجه به اينكه فاز نخست مترو از ايستگاه قلعه كامكار تا ايستگاه ميدان مطهري به طول تقريبي پنج كيلومتر پيش بيني شده، فعلاً پنج ايستگاه از جمله ايستگاه ميدان مطهري را تحويل پيمانكار داده ايم.

معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم با بيان اينكه به جز ايستگاه A۱۴ در قلعه كامكار، ديگر ايستگاه‌ها به دليل عرض كم معابر به صورت زيرزميني و با پيش بيني مسيرهاي انحرافي اجرا خواهد شد افزود: عمليات اجرايي در پنج ايستگاه فاز نخست آغاز شده و ايستگاه A۱۰ نيز تا هفته آينده تحويل پيمانكار خواهد شد.

وي با تاكيد بر اينكه تكميل ايستگاه‌هاي فاز نخست قريب به يك سال و نيم زمان نياز دارد افزود: عملاً اجراي ايستگاه‌ها از شهريور آغاز شده و پيش بيني مي‌شود در نيمه سال ۹۷ بتوانيم در صورت تأمين تجهيزات فاز نخست را به بهره برداري رساند.

قاري قرآن گفت: البته در فاز نخست ايستگاه قلعه كامكار و ميدان مطهري افتتاح شده و به مرور زمان باقي ايستگاه‌ها نيز در اختيار مردم قرار خواهد گرفت.

وي با اشاره به جزئيات اجراي ايستگاه ميدان مطهري خاطرنشان كرد: به طور كلي مي‌توان گفت نحوه اجراي ايستگاه ميدان مطهري به صورت تركيبي از روش اجراي ايستگاه قلعه كامكار و باقي ايستگاه‌ها است.

معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم افزود: براي اجراي اين پروژه مجبور بوديم بخشي از ميدان را بسته و از سطح حفاري كنيم تا بتوانيم دال سقف نخست را اجرا كنيم كه اين عمليات به سرعت انجام شد و در حال حاضر سطح ميدان زير ترافيك عبوري است.

تگ ها :
آخرین اخبار

بازدید مدیران استان و شهرداری از پروژه های قطار شهری

استاندار قم: به واسطه زحمات همکاران  شهرداری و سازمان قطار شهری، اقدامات خوبی در پروژه مترو قم صورت گرفته است.


برق دار شدن فاز نخست خط یک مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهري قم، برق دار شدن فاز نخست خط یک مترو را گام مهمی در جهت راه اندازی و بهره برداری از این پروژه کلان در جهت خدمت رسانی به شهروندان دانست.


تبریک روز کارگر توسط مدیرعامل سازمان قطار شهری قم

انگشت باف مدیر عامل سازمان قطار شهري قم با صدور پیامی ضمن تقدیر از تلاش های کارگران زحمتکش پروژه های مترو و منوریل، فرا رسیدن هفته کار و کارگر را تبریک گفت.


استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در پروژه مترو قم

معاون بهره برداری سازمان قطار شهری قم: استفاده از توان و ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و توانمند داخلی از ابتدای پروژه مترو قم تا کنون در اولویت های سازمان قطار شهری قرار داشته است.


تست و تحویل گیری موانع انتهایی خط یک مترو قم

معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.


آیت الله اعرافی: پیشرفت پروژه مترو قم نسبت به بازدید سال 1397 قابل توجه است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.


اتصال پردیسان به میدان 72 تن  توسط خط B متروی قم

دکترآقامیری: خط  Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.


افزایش ۵۰۰ درصدی مبلغ اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.


برآورد هزینه احداث هر کیلومتر خط 2 مترو قم

هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.


آماده سازی کلیّات پیوست فرهنگی پروژه های سازمان قطار شهری قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.