ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

تامين فاينانس متروي قم نيازمند ارتباط ميان بانك هاي داخلي و روسي است

29 آبان 1395

معاون شهردار قم گفت: تامين فاينانس يا تسهيلات خارجي طرح متروي قم نيازمند برقراري رابطه بين بانك هاي كشور با بانك هاي روسيه است.(تاریخ انتشار 95/8/26)

image

    به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهرنيوز، دكتر عليرضا قاري قرآن با تبيين مراحل اجراي طرح متروي قم، اظهار داشت: اين طرح از بلوار قلعه كامكار تا مسجد مقدس جمكران ادامه پيدا مي كند و مرحله نخست آن نيز كه هم اكنون در دست اجراست، در ۶ ايستگاه از ايستگاه A۱۴ در نقطه مبداء تا ايستگاه A۹ در ميدان شهيد مطهري امتداد مي يابد.

معاون شهردار قم با بيان اين كه در مرحله نخست بخش ساختماني سازه و تونل فعال است، اضافه كرد: هر ۶ ايستگاه تحويل پيمانكار داده شده و در حال حاضر حفاري آن به طور كامل انجام شده و دستگاه حفار در حال خروج از اين مرحله و انتقال به مرحله بعدي يعني فاصله ميدان شهيد مطهري تا جمكران است.

قاري‌قرآن با بيان اين كه در بحث تامين واگن و تجهيزات فني، برنامه ريزي منسجمي صورت گرفته است، گفت: در صورت تامين منابع مالي مورد نياز بهره برداري از آن در خوشبينانه ترين حالت در بازه زماني ۲.۵ تا سه سال آينده امكانپذير خواهد بود.

وي افزود: با توجه به اين كه دولت و شهرداري قم به صورت مشترك مسئوليت تامين منابع مالي اين طرح را عهده دار هستند، تحقق اين امر تنها با يك برنامه ريزي دقيق در بازه زماني مشخص ممكن است.

معاون شهرسازي و امور زير بنايي شهرداري قم با بيان اين كه طرح قطار شهري قم به عنوان اصلي ترين طرح عمراني اين شهر مطرح است و پيشبرد آن بيش از هر چيز نياز به همت و تلاش شبانه روزي مسئولان دارد، افزود: هر چند بهره گيري از فاينانس يكي از راه هاي تامين منابع مالي اين طرح به شمار مي آيد ولي علاوه بر آن برنامه ريزي ها جهت استفاده از روش هاي ديگر نيز در حال انجام است.

قاري‌قرآن با بيان اين كه تامين واگن و ديگر تجهيزات و ابزار اين طرح در مرحله سفارش بوده و تامين منابع مالي از كشور روسيه انجام مي شود، افزود: از نظر انتخاب كشور سازنده و توليدكننده واگن به جمع بندي رسيديم و قرارداد آن نيز مبادله شده است، ولي تامين منابع مالي آن از طرف روس ها بايد انجام شود كه تنها از طريق ارتباط نزديك بانك هاي ايران و روسيه محقق مي شود.

 

 

تگ ها :
آخرین اخبار

بازدید مدیران استان و شهرداری از پروژه های قطار شهری

استاندار قم: به واسطه زحمات همکاران  شهرداری و سازمان قطار شهری، اقدامات خوبی در پروژه مترو قم صورت گرفته است.


برق دار شدن فاز نخست خط یک مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهري قم، برق دار شدن فاز نخست خط یک مترو را گام مهمی در جهت راه اندازی و بهره برداری از این پروژه کلان در جهت خدمت رسانی به شهروندان دانست.


تبریک روز کارگر توسط مدیرعامل سازمان قطار شهری قم

انگشت باف مدیر عامل سازمان قطار شهري قم با صدور پیامی ضمن تقدیر از تلاش های کارگران زحمتکش پروژه های مترو و منوریل، فرا رسیدن هفته کار و کارگر را تبریک گفت.


استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در پروژه مترو قم

معاون بهره برداری سازمان قطار شهری قم: استفاده از توان و ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و توانمند داخلی از ابتدای پروژه مترو قم تا کنون در اولویت های سازمان قطار شهری قرار داشته است.


تست و تحویل گیری موانع انتهایی خط یک مترو قم

معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.


آیت الله اعرافی: پیشرفت پروژه مترو قم نسبت به بازدید سال 1397 قابل توجه است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.


اتصال پردیسان به میدان 72 تن  توسط خط B متروی قم

دکترآقامیری: خط  Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.


افزایش ۵۰۰ درصدی مبلغ اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.


برآورد هزینه احداث هر کیلومتر خط 2 مترو قم

هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.


آماده سازی کلیّات پیوست فرهنگی پروژه های سازمان قطار شهری قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.