سازمان قطار شهری قم پس جلب نظر دستگاه ها و نهادهای استانی و نیز با کمک شایان شورای محترم اسلامی شهر و شهرداری مرکز موفق به انتشار 3300 میلیارد ریال اوراق مشارکت جهت احداث خط A مترو قم با عاملیت بانک شهر گشت.
سازمان قطار شهری قم پس از پیگیری ها و رایزنی های متعدد و جلب نظر دستگاه ها و نهادهای استانی و نیز با کمک شایان شورای محترم اسلامی شهر و شهرداری مرکز موفق به انتشار 3300 میلیارد ریال اوراق مشارکت جهت احداث خط A مترو قم با عاملیت بانک شهر گشت. اوراق مشاركت، اوراق بهادار با نام يا بينامي است كه به موجب قانون نحوه انتشار اوراق مشاركت با مجوز قانون خاص يا مجوز بانك مركزي، براي تأمين بخشي از منابع مالي مورد نياز جهت ايجاد، تكميل و توسعه طرحهاي سودآور توليدي، ساختماني و خدماتي شامل منابع مالي لازم براي تهيه مواد اوليه مورد نياز واحدهاي توليدي توسط دولت، شركتهاي دولتي، شهرداريها و مؤسسات و نهادهاي عمومي غيردولتي و مؤسسات عامالمنفعه و شركتهاي وابسته به دستگاههاي مذكور، شركتهاي سهامي عام و خاص و شركتهاي تعاوني منتشر ميشود و به سرمايهگذاراني كه قصد مشاركت در اجراي طرحهاي ياد شده را دارند از طريق عرضه عمومي واگذار ميگردد. در همین راستا مجوزات استانی بابت انتشار اوراق مشارکت به مبلغ 3300 میلیارد ریال اخذ گردید و سپس با ارسال مدارک به وزارت کشور و پیگیری مکاتبات بین آن وزارتخانه با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و نیز وزارت امور اقتصادی و دارایی و اخذ تضمین بازپرداخت 50 درصد از اصل و سود اوراق از وزارت اقتصاد، آن پروژه به بانک مرکزی معرفی شد و در بانک مرکزی نیز پس از ارایه طرح توجیهی و به موازات انتخاب بانک عامل جهت انتشار اوراق و اخذ مصوبات و تأییدیه های داخلی آن بانک در نهایت تاریخ انتشار اوراق (مورخ 21/12/93) از طرف آن بانک برای سازمان قطار شهری قم مشخص گردید. عرضه اوراق در دو مرحله صورت پذیرفت که در مرحله اول سازمان توسعه و عمران 10 میلیارد ریال از اوراق مذکور را خریداری کرد و در مرحله دوم مورخ 14/4/94 مابقی آن اوراق توسط سندیکای شرکت های تأمین سرمایه خریداری شد. لازم به ذکر است که این اوراق غیر قابل باز خرید قبل از تاریخ سررسید و با سود 21% و مقاطع پرداخت سود 3 ماهه و با دوره مشارکت 4 ساله عرضه گشت و ناشر اصلی آن شهرداری قم می باشد.
انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکانسنجی ادامه طرح منوریل قم
جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با محوریت موضوعات مرتبط با پروژه های حمل و نقل ریلی شهر قم در محل سازمان قطار شهری قم برگزار گردید.
جمعی از مسئولین و اساتید جامعه المصطفی از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو قم بازدید نمودند.
مسئول کنترل پروژه سازمان قطار شهری قم:اجرای 7400 متر مربع جاده سازی در دپو و پارکینگ مترو برای فاز اول خط 1 پروژه مترو قم پیش بینی شده است که در حال نهایی شدن است.
در ادامه بازدیدهای دوره ای، مدیر عامل سازمان قطار شهری قم، ظهر چهار شنبه مورخ 1402/03/31 از دپو و پارکینگ مترو درکارگاه قلعه کامکار بازدید نمود.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: کاهش اعتبارات مورد نیاز و افزایش چند برابری نرخ تجهیزات و مصالح طی سالهای اخیر ، مهمترین عامل تاخیر در اجرای مترو قم می باشد.
مدیر پروژه ایستگاه A12 مترو قم: فرونشست سطحی زمین در خیابان امامزاده ابراهیم(ع) در اثر مشکلات تأسیسات زیر سطحی بوده و ارتباطی به عملیات اجرای پروژه مترو ندارد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم از کارگاه عمرانی مصلی تهران بازدید نمود.
بنا به پیشنهاد شهردار قم و با حکم استاندار قم، محمدرضا انگشت باف به عنوان مدیر عامل سازمان قطارشهری شهرداری قم منصوب شد.
تکمیل فاز نخست و توسعه فاز دوم خط 1 مترو قم نیازمند تخصیص و تزریق به موقع منابع مالی می باشد.