رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قم از پروژه مترو قم بازدید نمود. (تاریخ انتشار۱۴۰۱/۰۸/۲۸)
به گزارش واحد خبر سازمان قطارشهری شهرداری قم، در بازدیدی که روز شنبه مورخ۱۴۰۱/۰۸/۲۸ توسط رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قم انجام گرفت، سرپرست سازمان قطار شهری قم آخرین وضعیت پیشرفت پروژه را تشریح نمود.
محمدرضا انگشت باف، جذب سرمایه های داخلی و خارجی در جهت تأمین منابع مالی و همچنین تأمین ناوگان با استفاده از ظرفیت دیپلماسی اقتصادی را از جمله مواردی بر شمرد که میتواند در جهت تکمیل و پیشرفت این پروژه ملی تأثیر گذار باشد.
حمید مکارم ، در جریان این بازدید از پیشرفت های انجام شده در فاز اول خط ۱ مترو قم ابراز خرسندی نمود و استفاده از برخی ظرفیت های تولید داخلی در مترو قم را برای اولین بار در سطح کشور نشانه توانایی جوانان کشور در همه زمینه های ساخت، تولید و نوآوری دانست.
رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قم، هر گونه حمایت از طریق دیپلماسی در جهت پیشبرد و توسعه حمل و نقل عمومی علی الخصوص حمل و نقل ریلی را جزو برنامه های وزارت امور خارجه دانسته، و بر ایجاد فرصت های همکاری در این زمینه با سایر کشورها تأکید نمود.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.