بازدید رئیس و جمعی از اساتید دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران از پروژه مترو قم. (تاریخ انتشار۱۴۰۱/۱۱/۲۰)
به گزارش واحد خبر سازمان قطار شهری شهرداری قم، روز سه شنبه مورخ۱۴۰۱/۱۱/۱۸ دکتر زارع رئیس دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران و جمعی از اساتید و مسئولین این دانشگاه با حضور در ایستگاه میدان مطهری، از روند ساخت و تأمین تجهیزات ایستگاه مطلع گردیدند..
این بازدید که با حضور سرپرست و معاونین سازمان قطار شهری قم صورت گرفت، با تمرکز بر دستاوردهای شرکت های دانش بنیان در حوزه صنعت ریلی که محصول مشارکت، همفکری و ارتباط نزدیک صنعت و دانشگاه میباشد و برای اولین بار درسطح کشور در این پروژه مورد استفاده قرار گرفته، انجام شد.
محمد رضا انگشت باف با تشریح اقدامات صورت گرفته در بخش عمرانی و تجهیزاتی مترو قم از ارائه
طرح های مبتکرانه و همکاری های بیشتر با مراکز علمی و دانشگاهی در جهت خودکفایی صنعت ریلی استقبال نمود.
دکتر حمید زارع نیز ضمن تشکر از پیشرفت های چشمگیر در مترو قم، تلاش جوانان ایران اسلامی را مصداق اعتماد به توانایی بالای متخصصان داخلی و حرکت به سمت کاهش وابستگی به کشورهای خارجی عنوان نمود و با ستودن این خود باوری، آن را باعث افتخار و مباهات دانسته و بر توسعه روابط دانشگاه و صنعت ریلی در زمینه تحقیقات و فن آوری های نوین تأکید نمود.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.
معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم: با استفاده از تجربه های شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینه ها، شاهد کاهش قابل توجه هزینه های اجرای تونل مکانیزه مترو قم بوده ایم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم وزارت کشور را متولی اصلی تأمین ناوگان موردنیاز مترو در کشور دانست و گفت: شهرداری قم بهمنظور تأمین ناوگان خط یک مترو قم تعامل همهجانبه و پیگیری مستمر از وزارت کشور را در دستور کار داشته و دارد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: دستگاه حفاری تونل مکانیزه (TBM) بر اساس مفاد قرارداد و نظر مشاور وقت در مالکیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بوده و شهرداری مبلغ 6/4 میلیون یورو بابت تملک آن را پرداخت ننموده است.
مدیرعامل و مدیران سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو بازدید نمودند.
به میزبانی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان وزرات کشور، مشکلات و موانع راه اندازی فاز نخست مترو قم و همچنین توسعه به سمت مسجد مقدس جمکران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مترو قم به عنوان یکی از نمادهای مهم فعالیت جهادی و انقلابی در شرایط تحریم کشور برای اثبات خودباوری و تکیه بر توان داخلی می باشد.
انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکانسنجی ادامه طرح منوریل قم