بازدید رئیس و جمعی از اساتید دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران از پروژه مترو قم. (تاریخ انتشار۱۴۰۱/۱۱/۲۰)
به گزارش واحد خبر سازمان قطار شهری شهرداری قم، روز سه شنبه مورخ۱۴۰۱/۱۱/۱۸ دکتر زارع رئیس دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران و جمعی از اساتید و مسئولین این دانشگاه با حضور در ایستگاه میدان مطهری، از روند ساخت و تأمین تجهیزات ایستگاه مطلع گردیدند..
این بازدید که با حضور سرپرست و معاونین سازمان قطار شهری قم صورت گرفت، با تمرکز بر دستاوردهای شرکت های دانش بنیان در حوزه صنعت ریلی که محصول مشارکت، همفکری و ارتباط نزدیک صنعت و دانشگاه میباشد و برای اولین بار درسطح کشور در این پروژه مورد استفاده قرار گرفته، انجام شد.
محمد رضا انگشت باف با تشریح اقدامات صورت گرفته در بخش عمرانی و تجهیزاتی مترو قم از ارائه
طرح های مبتکرانه و همکاری های بیشتر با مراکز علمی و دانشگاهی در جهت خودکفایی صنعت ریلی استقبال نمود.
دکتر حمید زارع نیز ضمن تشکر از پیشرفت های چشمگیر در مترو قم، تلاش جوانان ایران اسلامی را مصداق اعتماد به توانایی بالای متخصصان داخلی و حرکت به سمت کاهش وابستگی به کشورهای خارجی عنوان نمود و با ستودن این خود باوری، آن را باعث افتخار و مباهات دانسته و بر توسعه روابط دانشگاه و صنعت ریلی در زمینه تحقیقات و فن آوری های نوین تأکید نمود.
مدیر عامل سازمان قطار شهري قم، برق دار شدن فاز نخست خط یک مترو را گام مهمی در جهت راه اندازی و بهره برداری از این پروژه کلان در جهت خدمت رسانی به شهروندان دانست.
انگشت باف مدیر عامل سازمان قطار شهري قم با صدور پیامی ضمن تقدیر از تلاش های کارگران زحمتکش پروژه های مترو و منوریل، فرا رسیدن هفته کار و کارگر را تبریک گفت.
معاون بهره برداری سازمان قطار شهری قم: استفاده از توان و ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و توانمند داخلی از ابتدای پروژه مترو قم تا کنون در اولویت های سازمان قطار شهری قرار داشته است.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.