شهردار قم گفت: تاكنون قريب به ۱۸۰ ميليارد تومان براي منوريل هزينه شده است و طبق پيش بيني به نظر ميرسد بيش از ۵۰ ميليارد تومان ديگر براي تكميل پروژه منوريل نياز باشد.(تاریخ انتشار 95/8/26)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهرنيوز، دكتر سقائيان نژاد وضعيت پروژه منوريل را مورد توجه قرار داد و گفت: اقدامات فني در پروژه منوريل تقريبا به اتمام رسيده و خط آن از ۶.۷ كيلومتر به ۴.۷ كيلومتر كاهش پيدا كرده است.
شهردار قم با اشاره به تامين برق خط منوريل، گفت: فقط نيازمند تامين تعدادي واگن در اين پروژه هستيم و تنها معضل اين پروژه مباحث حقوقي شامل زمان قرارداد، تغييرات در پروژه و تغيير در قيمت ها است.
سقائيان نژاد تصريح كرد: به محض اينكه مباحث حقوقي پروژه منوريل رفع شود آن را تكميل كرده و در اختيار شهروندان قرار خواهيم داد.
وي گفت: منوريل بدون اينكه مطالعه شود در قم اجرايي شده است؛ زماني كه من شهردار اصفهان بودم اين پيشنهاد به اصفهان هم شد ولي با بررسي هايي كه صورت گرفت ديديم كه اين پروژه در محدوده نياز اين شهر نيست و آن را حذف كرديم.
شهردار قم با تاكيد بر اينكه دولت هزينههاي زيادي براي پروژه منوريل كرده و نمي توان آن را به همين شكل رها كرد، گفت: تنها راه حل اين است كه پروژه منوريل را در ظرفيت هاي ويژه اي همچون گردشگري به كار بگيريم تا هزينه صورت گرفته هدر نرود.
سقائيان نژاد با بيان اينكه تاكنون قريب به ۱۸۰ ميليارد تومان براي منوريل هزينه شده است، افزود: طبق پيش بيني به نظر ميرسد بيش از ۵۰ ميليارد تومان ديگر براي تكميل پروژه منوريل نياز باشد.
استاندار قم: به واسطه زحمات همکاران شهرداری و سازمان قطار شهری، اقدامات خوبی در پروژه مترو قم صورت گرفته است.
مدیر عامل سازمان قطار شهري قم، برق دار شدن فاز نخست خط یک مترو را گام مهمی در جهت راه اندازی و بهره برداری از این پروژه کلان در جهت خدمت رسانی به شهروندان دانست.
انگشت باف مدیر عامل سازمان قطار شهري قم با صدور پیامی ضمن تقدیر از تلاش های کارگران زحمتکش پروژه های مترو و منوریل، فرا رسیدن هفته کار و کارگر را تبریک گفت.
معاون بهره برداری سازمان قطار شهری قم: استفاده از توان و ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و توانمند داخلی از ابتدای پروژه مترو قم تا کنون در اولویت های سازمان قطار شهری قرار داشته است.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.