شهردار قم گفت: در روند قراردادي و اجراي پروژه منوريل تضادهايي به وجود آمده كه نياز است ابتدا اين تضادها رفع شده تا بتوان پروژه را تكميل كرد. (تاریخ انتشار 95/9/9)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهرنيوز، دكتر سقائيان نژاد با اشاره به وضعيت پروژه مترو و منوريل، تصريح كرد: در خصوص پروژه منوريل ما چند تضاد داريم؛ طرح اوليه ۱۸ كيلومتر بوده كه تا پرديسان بوده اما قرارداد پيمانكار ۶.۷ كيلومتر بوده و براي همين فاصله هم تجهيزات خريداري شده كه با اين وجود يعني منوريل بايد از حرم مطهر عبور كرده و در ايستگاه مصلي متوقف شود.
شهردار قم ادامه داد: در آخرين جلسهاي كه در حضور مديران استان تشكيل شد با نظر استاندار مقرر شد كه منوريل در ايستگاه ميدان مطهري به طول ۴.۷ كيلومتر متوقف شود كه قاعدتاً قبلاً ۲۰ واگن براي مسير بايد خريداري ميشده و الان اين ميزان به ۶ واگن رسيده است.
سقائيان نژاد اضافه كرد: در سنوات گذشته بايد در اين خصوص ابلاغهايي به پيمانكار ميشده كه انجام نگرفته و مشكلاتي در حوزه حقوقي ايجاد شده است.
وي افزود: برق رساني به ۴.۷ كيلومتر مسير انجام شده و دو واگن هم وارد شهر شده و نياز است چهار واگن ديگر ساخته شود و زماني كه ۲۰ واگن به چهار مورد كاهش يافته قيمتها متفاوت خواهد بود و اگر بخواهيم نرم قرارداد را تغيير دهيم مشكل حقوقي ايجاد خواهد شد.
سقائيان نژاد با تاكيد بر اينكه شروع منوريل به گونهاي بوده كه كمكي به حمل و نقل شهري قم نميكند، تصريح كرد: اگر مشكلات قرارداد حل شود ميتوان اميد داشت پروژه تكميل شده و در واقع بعد از حرم را نيز هيچ كدام از بزرگان شهر به دنبال ادامه اين پروژه در شرايط فعلي نيستند.
استاندار قم: به واسطه زحمات همکاران شهرداری و سازمان قطار شهری، اقدامات خوبی در پروژه مترو قم صورت گرفته است.
مدیر عامل سازمان قطار شهري قم، برق دار شدن فاز نخست خط یک مترو را گام مهمی در جهت راه اندازی و بهره برداری از این پروژه کلان در جهت خدمت رسانی به شهروندان دانست.
انگشت باف مدیر عامل سازمان قطار شهري قم با صدور پیامی ضمن تقدیر از تلاش های کارگران زحمتکش پروژه های مترو و منوریل، فرا رسیدن هفته کار و کارگر را تبریک گفت.
معاون بهره برداری سازمان قطار شهری قم: استفاده از توان و ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و توانمند داخلی از ابتدای پروژه مترو قم تا کنون در اولویت های سازمان قطار شهری قرار داشته است.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.