روز یکشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه، فرماندار و رئيس حكومت لين شيا چين به همراه معاون دبيركل، رئيس بازرگاني، رئيس برنامه ريزي و مطالعات و معاون نمايندگي وزارت خارجه چين در لين شيا و جمعي از مديران استان (95/2/12)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم، در طی این بازدید که با حضور جناب آقای مهندس نیلیه مدیر عامل سازمان قطار شهری همراه بود، هیأت چینی با بازدید از تونل خط A متروی قم در جریان آخرین پیشرفت های آن پروژه قرار گرفتند.
در این بازدید که با هدف آشنایی هیأت چینی از فرصتها و ظرفیت های سرمایه گذاری در استان قم برگزار شده بود مدیر عامل سازمان قطار شهری گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته امید است بتوان با همت و همدلی مسئولان استانی و ملی از مشاركت سرمايه گذاران خارجي به صورت فاینانس در توسعه و تکمیل خط A مترو و نیز خطوط آینده مترو قم استفاده کرد و نیز افزود در زمينه تجهيز ناوگان مترو و تكميل آن ۲۰۰ ميليون يورو آمادگي فاينانس وجود دارد و ميتوانيم با سرمايه گذاران خارجي مشاركت داشته باشیم.
در حاشیه این بازدید مهندس نیلیه با بیان پیشرفت 80 درصدی تونل مترو و اشاره به احداث ایستگاه مترو میدان شهید مطهری فزود: این ایستگاه به واسطه تلاقی با ایستگاه منوریل میدان مطهری و نیز همجواری با حرم مطهر حضرت معصومه س، مهم ترین ایستگاه خط A مترو قم به شمار می آید و يكي از بزرگترين ايستگاه هاي مترو در این پروژه می باشد و سعي داريم در اين محل يك مجتمع ايستگاهي شامل مراكز اداري و تجاري ايجاد شود.
ایشان با تشریح برنامه زمان بندی احداث آن ایستگاه بیان داشت: طبق برنامه زمانبندی مقرر گشته با کار شبانه روزی، تا 8 ماه آینده عملیات زیربنایی آن ایستگاه به پایان رسد و با جمع آوری حصارها دوباره وضعیت ترافیکی میدان مطهری به حالت قبل باز گردد و این در شرايطي است كه معمولا در هيچ جاي دنيا اتمام چنين طرحهايي كمتر از ۲۴ ماه امكان پذير نيست.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.
معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم: با استفاده از تجربه های شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینه ها، شاهد کاهش قابل توجه هزینه های اجرای تونل مکانیزه مترو قم بوده ایم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم وزارت کشور را متولی اصلی تأمین ناوگان موردنیاز مترو در کشور دانست و گفت: شهرداری قم بهمنظور تأمین ناوگان خط یک مترو قم تعامل همهجانبه و پیگیری مستمر از وزارت کشور را در دستور کار داشته و دارد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: دستگاه حفاری تونل مکانیزه (TBM) بر اساس مفاد قرارداد و نظر مشاور وقت در مالکیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بوده و شهرداری مبلغ 6/4 میلیون یورو بابت تملک آن را پرداخت ننموده است.
مدیرعامل و مدیران سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو بازدید نمودند.
به میزبانی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان وزرات کشور، مشکلات و موانع راه اندازی فاز نخست مترو قم و همچنین توسعه به سمت مسجد مقدس جمکران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مترو قم به عنوان یکی از نمادهای مهم فعالیت جهادی و انقلابی در شرایط تحریم کشور برای اثبات خودباوری و تکیه بر توان داخلی می باشد.
انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکانسنجی ادامه طرح منوریل قم