ســـازمــان حمل و نقل ریلی قــم

Qom rail transport organization

منوریل قم الگوی کشوری می‌شود

29 اردیبهشت 1395

مدیر عامل سازمان قطار شهری قم در بازدید از چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل، منوریل  قم را پروژه‌ای قابل دفاع و تاثیرگذار دانست. (95/2/28)

image

به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از تین نیوز، ابراهیم نیلیه قضاوت‌های موجود درباره منوریل را زودهنگام و در برخی موارد غیرواقعی خواند: برای اینکه بگوییم منوریل خوب است یا بد، فعلا زود است چون ما یک روش جدید جابه‌جایی را وارد ایران کرده‌ایم که هنوز کاملا اجرایی نشده است.

نیلیه با گریزی به رسانه‌ها و اخبار 20 سال پیش درباره متروی تهران، قضاوت‌های امروز درباره منوریل را طبیعی می‌داند، چراکه آن سال‌ها بسیاری می‌گفتد مترو حطرناک است و آدم دلش نمی‌خواهد زیر زمین برود و ... .

به اعتقاد او منوریل یک سری محاسن جدی دارد، از جمله اینکه نسبتا بی‌صداست، یعنی در حالت عادی حرکت، صدای تولید شده از منوریل 75 دسیبل است، اما مترو 200 تا 300 دسیبل صدا ایجاد می‌کند. همچنین منوریل لرزش ندارد و به دلیل اینکه روی زمین است، مسافر احساس خفقان ندارد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه اطمینان دارد تا 15 سال دیگر، بیشتر کلان‌شهرهای کشور منوریل خواهند داشت و منوریل قم سرالگوی سایر شهرها خواهد شد، منوریل را یک وسیله پیشرفته برای جابه‌جایی مسافر و استفاده توریستی خواند که البته یک اشتباه در آغاز کارش کمی وضعیت را سخت کرده است: متاسفانه در زمان آغاز کار، به اشتباه پروژه را از آخر خط شروع کرده‌اند چون این مسیر راحت‌تر و کم‌مسافرتر بوده است.

به اعتقاد او اگر از اول مسیر درست تعیین شده و کار منوریل از پردیسان آغاز می‌شد، حالا شهروندان مسیر ده کیلومتری پردیسان تا حرم را به‌جای 45 دقیقه در ده دقیقه و با آسایش بسیار بالایی طی می‌کردند.

نیلیه درباره تاثیر وضعیت فعلی کشور پس از اجرای برجام بر فعالیت تخصصی آنها می‌گوید تا پیش از این نمی‌توانستند از کشورهای اروپایی و حتی ژاپن، چک و ... ارتباطی برقرار کنند و آنها نه تنها برای سرمایه‌گذاری نمی‌آمدند که حتی قطعه هم به شرکت‌های ایرانی نمی‌فروختند؛ اما حالا بسیاری از کشورهای اروپایی و ژاپنی در چندماه گذشته آمده‌اند و مذاکراتی داشته‌اند که از این بازار سهمی ببرند.

تگ ها :
آخرین اخبار

برگزاری اولین جلسه هیئت مدیره سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم به ریاست شهردار قم

اولین جلسه هیئت مدیره سازمان حمل و نقل ریلی به ریاست دکتر عظیمی و با حضور تمامی اعضاء در سالن جلسات این سازمان، برگزار شد.


امیدی تازه برای خط A متروی قم با خرید واگن داخلی

با هدف تسریع در بهره‌برداری خط Aمترو قم مصوبه یک رام ۵ واگنه از شرکت واگن‌سازی پارس وابسته به شرکت مپنا، در یکصد و هفتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم مورد بررسی قرار گرفت.


رئیس شورای اسلامی شهر قم: واگن‌های متروی قم تا پایان سال تامین شود

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: انتظار داریم که امسال واگن‌های متروی قم تامین شده و خط نخست متروی قم راه‌اندازی شود.


احیای خط دوم مترو قم؛ بازگشت به ریل توسعه حمل‌ونقل پایدار

پس از سال‌ها تاخیر، حاشیه‌سازی و دو بار حذف از دستور کار، خط دوم متروی قم بار دیگر به‌طور جدی روی میز تصمیم‌گیری قرار گرفت و این‌بار با تأیید شورای عالی ترافیک کشور همراه شد؛ پروژه‌ای ۲۸ کیلومتری در محور شمال-جنوب که با ۲۱ ایستگاه قرار است در صورت بازشدن گره‌های چندین ساله اداری و مدیریتی و اعتباری، به یکی از اساسی‌ترین نیازهای کلان‌شهر قم پاسخ دهد: حمل‌ونقل انبوه‌بر، پاک و پایدار.


استاندار قم: قم نیازمند توسعه زیرساخت‌های اقامتی است / تامین واگن مترو تا ۶ ماه آینده

استاندار قم با اشاره به اینکه در شهر قم مراکز اقامتی مناسبی برای زائران نداریم، گفت: باید دست به دست یکدیگر شرایطی را فراهم کنیم تا سرمایه‌گذاران در این شهر حضور پررنگ‌تری داشته باشند.


رئیس شورای شهر قم: دولت برای اجرای خط دوم متروی قم کمک کند

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: مردم پردیسان برای حمل‌ونقل به خطوط انبوه‌بر نیاز دارند و از دولت تقاضا داریم تا از ظرفیت اراضی دولتی برای پشتیبانی این پروژه استفاده کند.


نماینده مردم قم در مجلس خبر داد پیگیری برای تامین واگن متروی قم در سال جاری

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر پیگیری وزارت کشور برای تأمین واگن‌های خط یک مترو، از تصویب احیای خط دوم متروی قم در شورای ترافیک با هدف خدمت رسانی به نقاط پرجمعیت شهر قم خبر داد.


وزیر کشور حکم شهردار قم را ابلاغ کرد

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اعلام ابلاغ حکم دکتر عظیمی به عنوان شهردار کلانشهر قم گفت: با توجه به وصول پاسخ مثبت استعلام و تکمیل مراحل قانونی، حکم دکتر فرامرز عظیمی به عنوان شهردار قم از سوی وزیر کشور صادر و به استان ابلاغ شد.


معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم: تصویب نهایی خط B متروی قم در شورای عالی ترافیک کشور / اتصال خطوط A و B با طراحی شبکه حلقوی

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: مطالعات امکان‌سنجی خط B حمل‌ونقل ریلی قم هم‌اکنون با پیشرفت ۵۰ درصدی در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود عملیات اجرایی خط از سال آینده آغاز شود.


استاندار قم: پیگیری طراحی سیگنالینگ متروی قم

استاندار قم با اشاره به پیشرفت‌های قابل توجه پروژه مترو قم گفت: با همکاری شرکت صنایع الکترونیک ایران، سیستم‌های نوین کنترل و مدیریت ریلی برای مترو قم طراحی و اجرا خواهد شد تا شاهد بهره‌برداری هرچه بهتر از این پروژه حیاتی باشیم.